Biegaj bez bólu – proste ćwiczenia wzmacniające

Autor: Redakcja — Listopad 29, 2015

Ćwiczenia, choć są przyjemne, wymagają od nas wiele wysiłku. Dlatego ważne jest, by podczas biegania nie odczuwać bólu. Warto skorzystać z prostego zestawu ćwiczeń, które wzmacniają najważniejsze dla nas mięśnie. Chroni to przed kontuzjami, złym samopoczuciem i innymi nieprzyjemnymi konsekwencjami.

Przede wszystkim warto zadbać o mięsnie miednicy, gdyż wiele kontuzji obejmuje to miejsce. Wiąże się to z brakiem stabilności tej okolicy. Dobrymi ćwiczeniami jest tzw. marsz w leżeniu. Pozwala to utrwalić mięśnie brzucha i miednicy. Aby wykonać to ćwiczenie należy położyć sie na plecach, oprzeć ręce na biodrach. Następnie zginamy kolana pod kątem 45 stopni. Z tak napiętym brzuchem oraz kręgosłupem unieś lewą nogę tak, by łydka była ustawiona równolegle do podłoża. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej i powtarzamy ruchy każdą nogą.

Dodatkowym ćwiczeniem jest unoszenie nóg bokiem. Zadaniem ćwiczenia jest poprawa stabilności miednicy w miarę wzmacniania pośladków i wydłużania zginaczy bioder. Zapobiega to problemom z kolanami. Naszym zadaniem jest położenie się na prawym boku. Ważne jest, by biodra były ułożone w linii prostej razem z ramionami. Zginamy prawe kolano pod kątem 60 stopni, a rękę umieszczamy na biodrze. Następnie napinamy lewą stopę i unosimy nogę. Musimy utrzymać stabilną miednicę, to najtrudniejsze zadanie podczas tego ćwiczenia.

Ostatnim przydatnym ćwiczeniem jest wybicie w górę. Pozwala opanować optymalne położenie sylwetki oraz przygotować nas do używania określonych mięśni w napędowej fazie biegu. By rozpocząć ćwiczenia, należy stanąć na lewej nodze, ułożyć ramiona po bokach. Mięśnie brzucha powinny pozostać napięte. Utrzymujemy ciężar ciała na śródstopiu lewej stopy, prostując przy tym plecy. Warto przyjąć taką pozycję jak podczas biegu. Uginamy lewe kolano, wyciągamy prawą nogę do tyłu, a następnie ugięte kolano pod kątem 90 stopni wysuwamy do przodu. Musimy pamiętać o płynnych ruchach. Ćwiczenie obejmuje 30 powtórzeń.

Podczas wysiłku fizycznego warto monitorować puls, a także ilość spalanych kalorii przy pomocy odpowiedniego gadżetu. Więcej na jego temat znajdziecie na zaprzyjaźnionej stronie Runzone.pl.

Reklama: