Co jeść, żeby dobrze spać?

Autor: Justyna Jucha — Czerwiec 17, 2015

Bezsenność to już choroba cywilizacyjna. Wpływa na nią stres czy przewlekłe przemęczenie, ale też dieta. Co więc jeść, żeby rano obudzić się wyspanym? Czego unikać w kolacyjnej diecie? Podpowiadamy poniżej.

Ta dekoracyjna, miękka i ciepła poduszka jest doskonała zarówno do popołudniowego relaksu na kanapie, jak i wieczornego snu. Klasyczne wzornictwo doda uroku niejednemu salonowi. Wypełnienie mikrowłóknami Wellsleep zapewnia utrzymanie właściwego kształtu,

Ta dekoracyjna, miękka i ciepła poduszka jest doskonała zarówno do popołudniowego relaksu na kanapie, jak i wieczornego snu. Klasyczne wzornictwo doda uroku niejednemu salonowi. Wypełnienie mikrowłóknami Wellsleep zapewnia utrzymanie właściwego kształtu,

Po pierwsze: kolacja powinna być zjedzona na około 2-3 godziny przed snem. Wtedy to bowiem organizm zdąży na spokojnie ją przetrawić, a nie będzie ostro pracował w procesach trawiennych, co będzie nas pobudzać. Kolejna sprawa to to, by na kolację jeść rzeczy lekkostrawne, a więc w żadnym razie nie smażone czy tłuste.

Polecane są za to wszystkie te produkty, które zawierają złożone węglowodany mające niski indeks glikemiczny. Są to między innymi kasze, pieczywo pełnoziarniste czy kasze. Możesz spokojnie spałaszować też chude mięso, naturalny jogurt czy rybę.

Jak ognia unikaj czerwonego mięsa, serów żółtego i innych tłustych mlecznych produktów (zastąp je niskotłuszczowym serem twarogowym), a także owoców, będących źródłami prostych cukrów pogarszających jakość snu.

Reklama: