Ćwiczenia na płaski brzuch – nożyce. Jak wykonywać?

Autor: Redakcja — Luty 23, 2015

Slim waist. Girl's torsoNożyce to jedno z najlepszych ćwiczeń na brzuch. Dzięki nim osiągniemy nie tylko smukłą sylwetkę, ale dodatkowo znacznie rozwiniemy mięśnie brzucha – głównie proste. Ćwiczenie, które wiele z nas kojarzy się z gimnastyką na WF-ie powraca do łask i coraz częściej gości na siłowniach czy w domach. Nic w tym dziwnego! Jest świetnym sposobem na wspaniałą formę. Oczywiście pod warunkiem, że będziecie wykonywać je poprawnie. Poniżej najważniejsze wskazówki jak wykonywać nożyce.

Do ćwiczenia potrzebna jest w zasadzie tylko mata, lecz może zostać również zastąpiona zwykłym kocem czy nawet dywanem. Prawidłowa pozycja to taka, gdy kładziemy się na ziemi z plecami ułożonymi płasko na podłożu. Ręce, w zależności od indywidualnej wygody, możemy trzymać wzdłuż tułowia lub za głową, lecz musimy pamiętać, aby nie podnosić głowy z rąk oraz rąk z podłoża. Ćwiczenia natomiast polega na naprzemiennych ruchach wyprostowanych nóg.

Nożyce możemy wykonywać na dwa sposoby – pionowo i poziomo. Nożyce pionowe, jak sama nazwa wskazuje, opierają się na ruchu pionowym nóg – w czasie, gdy jedną nogę podnosimy, drugą opuszczamy, lecz nie dotykamy nią do ziemi. Poziome natomiast wykonujemy kilka-kilkanaście centymetrów nad ziemią ruszając nogami raz w lewą, raz w prawą stronę (również naprzemiennie) – nogi powinny się krzyżować na poziomie kostek.

Oczywiście, jak przy każdym ćwiczeniu na brzuch, musimy szczególną uwagę przyłożyć do prawidłowego ułożenia kręgosłupa, który jest wtedy szczególnie narażony na kontuzje i przeciążenia. Pamiętajcie również, aby nie „przeholować” – ćwiczmy z głową, nie podpalajmy się, a rezultaty i tak przyjdą!

Reklama: