Ćwiczenia z dużą piłką gimnastyczną

Autor: Ola Nowak — Lipiec 04, 2015

Wykorzystanie piłki gimnastycznej w treningu daje dodatkowe wyzwania ciału, pozwala zwiększyć zakresy ruchu i jednocześnie zapobiega nadwyrężaniu stawów. Ćwiczenia poprawiają umiejętność czucia ciała w przestrzeni. Taka piłka doskonale nadaje się do wzmacniania mięśni grzbietu, zwiększania ruchomości w stawach oraz korekcji wad postawy, bo jest mocna, a przy tym elastyczna. Oto przykładowe ćwiczenia z piłką na górną część ciała.

Umieszczamy piłkę pod brzuchem i górną częścią ud. Dłonie układamy płasko na podłodze przed sobą, ramiona kładziemy wygodnie po bokach, sięgając jak najdalej do przodu. Przyciągamy ciało po piłce do przodu dopóki ręce nie znajdą się bezpośrednio pod ramionami, przytrzymujemy tę pozycję przez sekundę, a następnie wracamy do pozycji startowej. Ćwiczenie powtarzamy 10-15 razy, pamiętając o oddechu. W czasie wykonywania trudniejszej części ćwiczenia wydychamy powietrze ustami, wymawiając przy tym nieme ”h”.

iclipart.com.pl

iclipart.com.pl

W kolejnym ćwiczeniu umieszczamy piłkę pod brzuchem poniżej klatki piersiowej i prostujemy nogi. Ręce kładziemy płasko na podłodze przed sobą, ramiona osobno. Wraz z wdechem opuszczamy na rękach klatkę piersiową do podłogi, przytrzymujemy sekundę, a następnie z wydechem odpychamy się z powrotem do góry. To ćwiczenie także powtarzamy 10-15 razy.

Reklama: