Diata Ornisha

Autor: Marzena Sosnowska — Wrzesień 02, 2013

Dieta Ornisha to dieta, która pozwala schudnąć w bezpieczny i nie za szybki sposób (5 kg miesięcznie). Do tego wskazana jest gdy istnieje ryzyko zachorowania na miażdżyce lub choroby układu krążenia. Opiera się głównie na spożywaniu dużej ilości warzyw i owoców. W trakcie jej stosowania nie trzeba liczyć kalorii istotne jest odpowiednie zbilansowanie posiłków oraz lekka aktywność fizyczna.

źródło: iclipart.com

źródło: iclipart.com

W dziennym jadłospisie powinny przeważać produkty pochodzenia roślinnego w proporcjach 75% węglowodanów, 15% białka, 10% tłuszczy. Doktor Ornish podzielił produkty na 5 grup, od najzdrowszych do tych najmniej. Osoby, które chcą uzyskać najlepsze rezultaty lub cierpią na choroby krążenia powinny jeść artykuły tylko z pierwszych trzech grup. A podział wygląda następująco:

  • Grupa 1: owoce, warzywa, nasiona roślin strączkowych, pełne ziarna zbóż, beztłuszczowe produkty mleczne, produkty sojowe, białko jaja;
  • Grupa 2: oleje (najlepiej rzepakowy), orzechy, nasiona, warzywa w puszkach, awokado, odtłuszczone produkty mleczne (1%), napoje bezkofeinowe;
  • Grupa 3: węglowodany rafinowane, niskotłuszczowe produkty mleczne (2%), margaryny miękkie, oleje z wysokim stosunkiem kwasów N-6 do N-3, owoce morza, słodycze w umiarkowanej ilości;
  • Grupa 4: produkty mleczne, majonez, margaryna, ciastka, ciasta, drób, ryby, pełnotłuste produkty mleczne;
  • Grupa 5: smażony drób, czerwone mięso, żółtko jaj, smażone ryby, masło, śmietana, podroby.

Reklama: