Dieta Andersona

Autor: Marzena Sosnowska — Kwiecień 18, 2013

Dietę, którą opracował amerykański dietetyk Henry L. N. Anderson opiera się na nie łączeniu pewnych produktów. Nieodpowiednio zestawione artykuły spożywcze sprzyjają według niego tyciu. Liczba kalorii nie jest dla niego aż tak istotna, choć trzeba zwracać na nią uwagę.

Mid Adult Woman Eating A Healthy Meal, Smiling At The Camera

źródło: pixmac.pl

Zasady diety

W diecie Andersona najważniejsze jest przestrzeganie pewnych reguł. Przede wszystkim od północy do 12.00 można jeść wyłącznie owoce i pić świeżo wyciśnięte soki owocowe. O 12.00 wypija się sok warzywny a potem do 16.00, około 30 min. po spożyciu soku wolno zjeść sałatkę warzywną, w skład której głównie ma wchodzić sałata. Oczywiście sałatki powinny być pozbawione sosu nawet na bazie jogurtu czy oliwy z oliwek. Co ciekawe od 16.00 do 20.00 je się wszystko z tym, ze nie należy łączyć białek z węglowodanami, czyli na przykład mięsa, ryb, serów z ziemniakami, pieczywem lub makaronem. Jeżeli zje się owoce trzeba odczekać 30 min do następnego posiłku. Istotne, aby kolację zjeść przed godziną 20.00.

Dieta Andersona wyklucza spożywanie kawy, herbaty, alkoholu, wody gazowanej i soków ze sklepu. Nie można pić bezpośrednio, w takcie i zaraz po jedzeniu. Natomiast posiłki trzeba spożywać tylko wtedy, gdy odczuwa się głód.

Aby organizm nie doznał szoku warto wprowadzić dietę stopniowo. Najlepiej przez pierwsze 8 dni stosować tylko poranny reguły, a przez następne 8 zasady poranne i popołudniowe. Po tym okresie można przejść na program całodzienny.

Reklama: