Dieta antybakteryjna

Autor: Ola Nowak — Kwiecień 23, 2015

Dieta antybakteryjna pomaga pozbyć się z jelit złych bakterii. Takie uzdrowienie mikroflory przewodu pokarmowego spowoduje w konsekwencji chudnięcie.

W przewodzie pokarmowym człowieka znajduje się nawet pięćset różnych gatunków bakterii i szacuje się, że tworzą one aż jeden kilogram masy ludzkiego ciała. Jednak każdy z nas ma inny zestaw tych bakterii, a ok. 35% mikrobów mieszkających w jelitach to szkodliwe beztlenowce enterobacter. Nadmiar tych bakterii powoduje tycie, ponieważ potrafią one tak manipulować genami, że organizm gospodarza przestaje wydajnie spalać tłuszcz i odkłada go w postaci zapasu w organizmie człowieka. Jednak nadmiar beztlenowców w jelitach prowadzi nie tylko do otyłości, ale również do wielu różnych schorzeń, jak alergii pokarmowej, zapaleń i nowotworów jelit.

iclipart.com

iclipart.com

Aby pozbyć się z organizmu bakterii beztlenowych należy stosować odpowiednią dietę, a przede wszystkim spożywać błonnik zawierający niestrawne węglowodany oligosacharydy, stanowiące głównie związki cukrowe, jak inulina. Znajdziemy je w karczochach, bananach, czosnku, jęczmieniu, pszenicy, ryżu, soczewicy, burakach i pomidorach. Węglowodany te wiążą wodę, przez co zwiększają objętość treści jelitowej i są idealną pożywką dla tzw. dobrych bakterii.

Reklama: