Dieta antycellulitowa

Autor: Marzena Sosnowska — Sierpień 20, 2013

Cellulit, czyli skórka pomarańczowa to zmora niemal wszystkich kobiet. Może pojawić się na udach, pośladkach, ramionach, biodrach, w okolicach kolan. Sprzyjaj mu nieodpowiednia dieta, stres i brak aktywności fizycznej. Z nadmiarem tkanki tłuszczowej można sobie poradzić stosując odpowiednią dietę.

skW czasie dnia należy spożyć 5 posiłków o zawartości kalorycznej: śniadanie – 360 kcal, II śniadanie – do 120 kcal, obiad – 420 kcal, podwieczorek – do 50 kcal i kolacja – ok. 240 kcal. Do diety trzeba włączyć owoce i warzywa. Nie powinno zabraknąć bogatych w błonnik i witaminę C brokułów, kalafiora, marchwi, kapusty, sałaty, jabłek, mandarynek, truskawek, grejpfrutów i kiwi. Zalecane jest spożywanie chudego mięsa i drobiu, a także nabiału typu light. Redukcji cellulitu sprzyjają również takie produkty jak brązowy ryż, kasza gryczana, płatki owsiane, jaja oraz drożdże. Spożywanie zdrowych kwasów wielonienasyconych w postaci na przykład orzechów, pestek dyni i słonecznika, awokado, oliwy z oliwek, oleju lnianego oraz tranu także jest wskazane. Codziennie należy też pić około 1,5 l płynów. Najlepiej w postaci niegazowanej wody mineralnej, zielonej herbaty, świeżo wyciśniętych soków z owoców i warzyw.

Unikać trzeba za to fast foodów, słodyczy, kawy, produktów z białej mąki, alkoholu, słodzonych napojów, żywności z konserwantami. W czasie stosowania diety nie powinno się smażyć, grillować czy piec potraw. Należy przygotowywać je na parze.

Reklama: