Dieta antycukrzycowa

Autor: Marzena Sosnowska — Luty 06, 2013

Stosowanie tej diety nie wymaga ogromnych wyrzeczeń i w zasadzie jest ona zbliżona do jadłospisu człowieka, który nie musi martwić się o poziom cukru. W jadłospisie antycukrzycowym trzeba ograniczyć ilość węglowodanów takich jak słodycze i innych produktów zawierających duża ilość cukru. Spożywa się również mniejsze ilości tłuszczy, a w zamian za to je się więcej białek. Bardzo ważna jest kontrola jakości oraz liczby potraw. Istotne też, aby osoba stosująca taką dietę długo nie pozostawała na czczo i pomiędzy posiłkami nie występowały duże odstępy czasu. Lepiej więc nie jeść dużych ilości pokarmów, a rozłożyć je na cały dzień i spożywać je w stałych porach.

źródło: kobieta.interia.pl

źródło: kobieta.interia.pl

 

Osoby cierpiące na cukrzycę powinny dbać o to, żeby w jadłospisie znalazły się chude ryby, mięso i drób. Nietłuste wędliny takie jak szynka, polędwica. Poza tym może spożywać 2 % mleko, mleko w proszku odtłuszczone, ser biały twarogowy chudy, a także pieczywo z tym, że jedna dzienna porcja powinna składać się z pieczywa razowego. Jeśli chodzi o tłuszcze to mogą one występować w postaci oleju rzepakowego, sojowego, słonecznikowego, oliwy, masła roślinnego, wysokogatunkowej margaryny lub majonezu domowego. Można spożywać masło lecz należy ograniczyć jego ilość.

Z kolei do produktów zabronionych zalicza się przede wszystkim cukier, wszystkie wyroby i przetwory z cukrem oraz miód. Nie powinno się także jeść tłustych wędlin wieprzowych, mięsa i pasztetów. Zabronione jest spożywanie żółtka jaja oraz pełnego mleka, pełnego mleka w proszku, tłustego sera białego, sera żółtego i topionego. Do tego należy unikać masła w przeciętnych albo dużych ilościach i śmietany. Nie polecana jest margaryna (poza wymienionymi wcześniej rodzajami) oraz smalec, słonina, łój wołowy i barani.

Reklama: