Dieta antystresowa

Autor: Michał Wrona — Styczeń 07, 2013

Stres to coś, co jest w większym bądź mniejszym stopniu udziałem nas wszystkich. I o ile niewielka ilość może działać motywująco, to przekroczenie pewnej niewidocznej jego granicy bywa rzeczą wręcz destrukcyjną. Aby więc nie pozwolić sobie na popadnięcie w zbyt duży stres warto tak kontrolować codzienne sytuacje, jak i zadbać o odpowiednią dietę.

źródło: infopraca.pl

Podstawą diety antystresowej są witamina B6 oraz magnez. Kuracja trwa wyłącznie dwa dni, ale można ją przeprowadzać w regularnych, tygodniowych cyklach (na przykład po nerwowym tygodniu – dwa dni uspokajającej diety). W tym czasie zainwestuj w takie przyprawy jak melisa czy bazylia. Koniecznie świeże, gdyż wtedy posiadają najwięcej oczyszczających właściwości. By oczyścić organizm pij też sporą ilość wody mineralnej (do 2 l na dobę), kakao i ziołowych herbatek przyrządzonych z dziurawca, szałwii bądź melisy.

źródło: wymarzonyogrod.pl

Wszystkie powyższe produkty zawierają sporą ilość witaminy B6 oraz magnezu, przez co znakomicie łagodzą drobne niepokoje, zapewniając zwiększoną równowagę psychiczną i kontrolę nad emocjami. Dodatkowo żadna z tych pozycji nie będzie powodowała zbytniego obciążenia organizmu, a łącząc je z produktami bogatymi w błonnik usprawni się procesy trawienne, które ze stresu potrafią się nieco rozregulować.

Poniżej przedstawiamy przykładowe menu na dwa dni diety antystresowej.

Dzień pierwszy:

  • śniadanie – mały, naturalny jogurt, dwa pełnoziarniste tosty z twarożkiem z dodatkiem rzodkiewki i szczypiorku;

  • przekąska – dwie kostki czekolady (gorzkiej), dwa włoskie orzechy;

  • obiad – porcja gryczanej kaszy, gotowany brokuł, pieczony w folii pstrąg;

  • przekąska – szklanka soku marchwiowego, sześć migdałów;

  • kolacja – dwie pełnoziarniste kanapki z pastą z tuńczyka i twarogu oraz pszenicznymi kiełkami.

Dzień drugi:

  • śniadanie – mały, naturalny jogurt, musli z bananami i morelami;

  • przekąska – szklanka pomidorowego soku;

  • obiad – porcja razowego makaronu; duszona cielęcina, surówka z pekińskiej kapusty;

  • przekąska – sałatka owocowa z winogron, brzoskwiń i włoskich orzechów;

  • kolacja – dwie kromki pełnoziarnistego pieczywa z wędzonym łososiem, surówka z cykorii i kiełków z dodatkiem jogurtowego sosu.

Reklama: