Dieta Aztecka

Autor: Marzena Sosnowska — Grudzień 16, 2013

Dietę Aztecką opracował doktor Bob Arnot. Dzięki niej możliwy jest szybki spadek wagi (4 kg tygodniowo), wzrost energii, złagodzenie stanów zapalnych, wyrównanie gospodarki lipidowej i hormonalnej, oczyszczenie organizmu, a także ustrzeżenie się przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi.

źródło: flickr.com, Halth Gauge

źródło: flickr.com, Halth Gauge

Oparto ją na 3 fazach, w czasie których spożywa się produkty, które spotkać można było na stołach Azteków oraz nasiona chia. Drugi składnik ma 8 razy więcej omega-3 niż hodowlany łosoś atlantycki, 6 razy więcej wapnia niż mleko, 3 razy więcej żelaza niż szpinak, 2 razy więcej błonnika niż otręby, 15 razy więcej magnezu niż brokuły, a także4 razy więcej selenu niż len. Dlatego dawniej wojownicy jedli te nasiona przed walkami, aby się wzmocnić.

Co jeść, a czego nie?

W czasie stosowania diety można jeść fasolę, kukurydzę, amarantus, bulgar, komosę ryżową, indyka, ryby, warzywa, owoce i czekoladę. Nie powinno za to jeść produktów zawierających dużo tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych z rodziny omega-6, a także węglowodanów oczyszczonych i o wysokim ładunku glikemicznym, a zawierających mało kwasów tłuszczowych omega-3. Należą do nich między innymi białą mąka, biały ryż, biały chleb, spaghetti i mączne tortille.

3 fazy

Pierwsza trwa 2 tygodnie, w czasie jej trwania rewolucjonizuje się metabolizm i chudnie. W ciągu dnia wypija się 3 smoothies ze zmielonych ziaren chia z dodatkiem mleka lub jogurtu, soku lub nektaru oraz owoców i warzyw oraz zjada przekąski.

Druga przebiega przez 6 tygodni. Tutaj tez traci się tkankę tłuszczowa i dodatkowo przyspiesza metabolizm. Jeden smoothies zostaje zastąpiony przez popołudniowy posiłek.

W trzeciej fazie wraca się do jedzenia regularnych posiłków. W skład potraw powinny wchodzić zdrowe produkty, a dieta powinna być uzupełniona ćwiczeniami. Okres ten trwa do końca życia.

Reklama: