Dieta bez jajek – czy ma sens?

Autor: Redakcja — Marzec 04, 2016

Decydując się na walkę z nadmiarem kilogramów poza dobraniem odpowiedniego zestawu ćwiczeń musimy również zdecydować się na odpowiednią dietę, dzięki której wzmocnimy efekty naszego treningu. Pomysłów jest wiele, jednym z nich jest dieta, w której wykluczamy w pełni jajka. Czy będzie to właściwy wybór i warto się na nią zdecydować?

Dieta pozbawiona jajek

Jajka są produktem, który dostarcza dla organizmu bardzo dużą ilość zarówno białka, jak i kwasów tłuszczowych. Zawierają również niezbędne minerały, takie jak magnez, żelazo czy cynk. Możemy w nich znaleźć wiele witamin. Co najważniejsze, aż 90% białek w jajkach jest dla nas przyswajalne. Z uwagi na tak bogatą liczbę składników odżywczych nie zaleca się odstawianie ich na dłuższy czas. Zastąpienie jajek przez inne produkty spożywcze nie należy do prostych zadań. Oczywiście jest to wykonalne. Ważną kwestią jest zadbanie o właściwy poziom żelaza we krwi, to właśnie jego brak jest czynnikiem prowadzącym do problemów, których wynikiem może być nawet anemia. Żelazo z jaj można zastąpić mięsem takim, jak wołowina czy cielęcina. Dostarczyć je można również w postaci tabletek (znajdziecie je np. tutaj). Kwasy tłuszczowe dostarczymy w postaci dodawania do potraw np. oliwy z oliwek.

Jajecznica - czy dieta bez jajek ma sens?

Jajecznica – czy dieta bez jajek ma sens?

Jednak mimo wszystko prowadzenie dłuższej diety eliminującej jajka nie jest dobrym pomysłem. Jedynym słusznym powodem jest alergia na jeden z ich składników. Niestety produkt ten posiada pełną gamę składników alergennych. Osoby silnie na nie uczulone muszą zrezygnować z ogromnej ilości produktów spożywczych i za wszelką cenę kombinować, jak je zastąpić. Jeżeli nie zmagamy się z alergią, bądź nie jesteśmy weganinem najlepiej nie rezygnować w pełni z jaj.

Reklama: