Dieta Dash

Autor: Marzena Sosnowska — Styczeń 03, 2013

Dieta DASH nie tylko pozwoli zmniejszyć ciśnienie tętnicze, ale również korzystnie wpłynie na cały organizm. Ponadto w przeciwieństwie do innych diet można stosować ją przez całe życie. Dzięki niej efekt jo-jo i rygorystyczne kuracje już nigdy nie powrócą.

źródło zdjęcia: mocneserce.pl

Cel diety

Stosowanie diety wspomaga serce i pomogą obniżyć ciśnienie w przeciągu 30 dni nawet o 10 mm Hg. Głównym celem jej stosowania jest obniżenie poziomu sodu w organizmie. Dlatego należy unikać przede wszystkim soli. Zmniejszenie jej ilości do 6 g, czyli około łyżeczki pozwoli szybko zredukować nadciśnienie.

8 grup

źródło zdjęcia: cuidatusaludcondiane.com

Twórcy diety podzielili produkty na 8 grup. Przypisali im liczbę porcji, którą można zjeść w ciągu dnia. Dziennie należy spożywać 4-5 porcji kasz i przetworów zbożowych. Dodatkowo 4-5 owoców i warzyw. Można też przyjmować 2 porcje mięsa, drobiu albo ryb. Oprócz tego 4-5 porcji tygodniowo orzechów, nasion i warzyw strączkowych. Dopuszczalne jest przyjmowanie 2 porcji dziennie tłuszczów. Natomiast nabiał w 2-3 porcjach dziennie. Ponadto 5 porcji tygodniowo słodyczy. Jak widać w czasie trwania diety DASH je się dużo produktów pełnoziarnistych, owoców, warzyw oraz niskotłuszczowy nabiał. Oprócz tego nie wyklucza się drobiu, ryb czy roślin strączkowych. Można jeść choć w niewielkich ilościach czerwone mięso i słodycze. Produkty nie powinny jednak zawierać dużej ilości cholesterolu i tłuszczów nienasyconych. Wszystkie artykuły spożywcze można dowolnie łączyć. Należy jeść 6 małych posiłków, które w sumie powinny zawierać 2 000 kcal. Jeśli jednak obniży się ich wartość energetyczną do 1 600 kcal to będzie można schudnąć nie czując głodu i jedząc w zasadzie wszystko na co ma się ochotę.

źródło: slimdown

Reklama: