Dieta dla biegaczy

Autor: Marzena Sosnowska — Styczeń 09, 2013

Biegacze nie powinni zapomnieć o zbilansowanej i dostosowanej do ich stylu życia diecie. Jest ona bowiem prawie tak samo ważna jak trening. Odpowiednio dobrana dieta poprawi wytrzymałość i kondycję, a także doda energii oraz poprawi samopoczucie.

źródło zdjęcia: m.vivalavita.pl

Wskazówki

Osoby trenujące bieganie powinny jeść często lecz mało. Przyśpieszy to metabolizm, a także pozwoli utrzymać stały poziom cukru we krwi. Biegacze pod żadnym pozorem nie powinni omijać posiłków, bo w trakcie treningu może zabraknąć im energii. Ważne, aby dieta była bogata w węglowodany. Dzienne ilość kalorii powinna od 60% do 65 % pochodzić właśnie z tych substancji. Dodadzą energii i pozwolą czuć się syto przez długi czas. Potrzebne składniki znajdziemy między innymi w musli, otrębach, płatkach owsianych, chlebie pełnoziarnistym, ryżu, makaronie, ziemniakach, kukurydzy, w roślinach strączkowych, owocach (bananach), warzywach( zwłaszcza burakach, marchewce i pietruszce), dżemach, miodach, chudych białkach (jogurtach) itp. W tych produktach zawarte są również potrzebne minerały, witaminy, tłuszcze i białka, dlatego stanowią podstawę jadłospisu dla osób trenujących bieganie.

źródło zdjęcia: runners-world.pl

Czego unikać

Należy pamiętać, aby unikać tzw. pustych kalorii. Należą do nich głównie napoje gazowane i słodycze. Produkty te powodują zwiększenie wydzielania insuliny i po nich odczuwa się szybko zmęczenie oraz głód. Trzeba też ograniczyć w diecie tłuszcze, bo hamują produkcję energii wytwarzanej z węglowodanów. Istnieją jednak dobre tłuszcze – kwasy nienasycone, których nie powinno się eliminować z diety. Można je znaleźć w rybach, olejach roślinnych i oliwie. Oprócz tego biegacze powinni unikać soli, ponieważ podwyższa ona ciśnienie krwi, a także sprzyja gromadzeniu się wody w organizmie.

źródło: slimdown

 

Reklama: