Dieta dla kobiet w ciąży

Autor: Marzena Sosnowska — Lipiec 02, 2013

Popularny mit głosi, że kobiety w ciąży powinny jeść za dwie osoby. Tymczasem tak naprawdę chodzi o to, aby jeść dla dwóch. Zawartość kalorii powinna bowiem wzrosnąć tylko o 300 do 500 kcal. Jak w takim razie powinny skomponować swój jadłospis kobiety w ciąży?

źródło: iclipart.com

Przede wszystkim z diety należy wyeliminować ciężkostrawne potrawy, które przyczyniają się do puchnięcia nóg czy wzdęć. Nie powinno za to zabraknąć lekkich dań w skład których wejdą ryby, mięso drobiowe oraz chude wędliny, nabiał. Korzystnie na rozwój dziecka i samopoczucie ciężarnej wpłyną produkty bogate w błonnik i witaminy takie jak owoce, warzywa, produkty zbożowe. Oczywiście warto zawrzeć wszystkie potrzebne produkty w 5 zbilansowanych posiłkach. Warto również przyjmować suplementy diety na przykład kwas foliowy. Zapobiegnie on powstawaniu wad wrodzonych układu nerwowego dziecka. Całkowicie należy z kolei  zrezygnować z alkoholu, kawy oraz papierosów. Nie trzeba jednak rezygnować z ruchu. Pływanie, spacery, taniec czy joga wzmocnią i przygotują ciało do porodu i poprawią nastrój przyszłej mamie.

Reklama: