Dieta dr Mosleya

Autor: Justyna Nowak — Listopad 20, 2013

Dieta dr Mosleya, zwana też postną czy 5:2 ma swoich zwolenników i przeciwników. Na plus poczytuje się jej proste zasady, szybkie efekty, cykliczność, zbilansowany jadłospis, eliminację nawyku objadania. Do wad zalicza się rozregulowanie i obciążenie układu pokarmowego czy drażliwość w czasie dni postnych. Prze jej stosowanie wart więc zasięgnąć opinii lekarza.slim

Główną zasadą rządząca ta dietą jest jedzenie normalnych posiłków przez 5 dni i zachowanie postu przez 2. Nie oznacza to, że przez 5 dni można się objadać na zapas. Wartość kaloryczna posiłków powinna zawierać się w 1600-1800 kcal. Muszą być spożywane regularnie oraz zawierać różnorodne składniki. Nie powinno jeść się wtedy fast foodów i tłustych potraw. Dietę warto wzbogacić wtedy w aktywność fizyczną. Zalecana jest 30-minutowa jazda na rowerze, szybkie marsze albo biegi. W czasie postu kobiety mogą spożyć dziennie 500 kcal, a mężczyźni 600 kcal. Zalecaną ich ilość przyjmuje się w jednym lub kilku posiłkach.

Reklama: