Podstawy o diecie Dukana

Autor: Agnieszka S. — Grudzień 15, 2015

Jest to dieta przeznaczona dla osób z zdrowych, które zmagają się z nadwagą. Dzięki specjalnie opracowanym fazom, opisanym w książce lub aplikacji mobilnej, możemy pozbyć się zbędnych kilogramów bez względu na nasz tryb życia.

Dieta, waga, ważenie się

Podstawową zasadą diety proteinowej jest zwiększenie spożywania produktów białkowych i ograniczenie węglowodanów i tłuszczów. Białka są niskokalorycznymi składnikami odżywczymi i wymagają dużych nakładów energii do ich przetworzenia i wykorzystania przez ludzki organizm. Wielką zaletą tej diety jest brak narzuconego rytmu posiłków. Pamiętajmy też, że bardzo ważne jest picie odpowiedniej ilości wody, czyli co najmniej 1,5 litra dziennie. Utrata tkanki tłuszczowej nie następuje w wyniku ograniczenia ilości spożywanych kilokalorii, tylko w skutek zwiększonego wydatku energetycznego niezbędnego do trawienia i wykorzystania makroskładników.

Skuteczność diety wzrośnie jeśli będziemy ćwiczyć. Zalecany jest szybki marsz, abyśmy szybciej zauważyli wyniki, każdego dnia powinniśmy poświęcić 20 minut na aktywność fizyczną. Może to być nawet bieg, który każdy dobrze poznał, kiedy gonił autobus. Ewentualnie możemy wysiąść kilka przystanków wcześniej i przejść dzielący nas odcinek, jeśli pogoda nie będzie za nadto przeszkadzać.

Na początku dieta wyda nam się monotonna, mogą też pojawić się skutki uboczne związane z niedoborem błonnika. Ceny niektórych niezbędnych produktów mogą zszokować. Jeżeli jednak przeszukamy kilka sklepów, będziemy mogli dopasować je do swoich możliwości finansowych.

 

Reklama: