Dieta glikemiczna

Autor: Justyna Nowak — Kwiecień 02, 2013

Dieta glikemiczna nie jest kolejną cudowną metodą gwarantującą niesamowite efekty w krótkim czasie, a potem nagły przyrost wagi. Bierze się w niej bowiem pod uwagę indeks glikemiczny, czyli wzrost poziomu cukru we krwi po spożyciu posiłku i ilość węglowodanów w danym pokarmie. Wartość kaloryczna nie jest w tym przypadku tak istotna.

źródło: naukawpolsce.pap.pl

źródło: naukawpolsce.pap.pl

Produkty węglowodanowe spożywane w czasie stosowania diety powinny mieć niski indeks glikemiczny (IG). Dzięki temu organizm nie będzie wydzielał insuliny skokowo, co zapobiegnie odkładaniu się tłuszczu. Uzyskuje się go między innymi za pomocą odpowiedniej obróbki termicznej. Najbezpieczniej jest gotować produkty na parze albo przygotowywać je na grillu. Do ważnych zasad stosowania diety należą:

  • spożywanie nieprzetworzonych węglowodanów złożonych występujących w chlebie pełnoziarnistym, owsiance, muesli, brązowym ryżu (40% jadłospisu),
  • jedzenie chudych protein w postaci ryb, drobiu i wołowiny (30%),
  • kalorie powinno czerpać się także z tłuszczy pochodzących z orzechów, ryb, awokado czy oliwy z oliwek (30%).

Reklama: