Dieta jabłkowa

Autor: Justyna Nowak — Luty 01, 2013

Jabłka uwielbiają prawie wszyscy. Dieta oparta na ich spożywaniu jest nie tylko pyszna, ale też zdrowa. W zasadzie można stosować jej dwie odmiany. Pierwsza restrykcyjna opiera się na jedzeniu jabłek przez 3 dni. Druga polega na jedzeniu przez około 5 dni mniejszych posiłków, które uzupełnia się tymi owocami. Dzięki obu opcjom można dosyć szybko schudnąć.

Dieta jabłkowa 3 dniowa

Jabłka ze względu na duża zawartość błonnika oczyszczą organizm, ale nie posiadają niezbędnych składników odżywczych. Dłuższe niż 3 dni stosowanie diety może przyczynić się do osłabnięcia, zawrotów głowy , a także zasłabnięcia. Przed jej zastosowaniem trzeba wyeliminować kawę, wędliny i słodycze, a należy zastąpić je owocami i warzywami. Trzeba też ograniczyć ilość jedzenia. W ciągi 3 dni diety je się wyłącznie jabłka i pije wodę oraz 1 dnia napar z rumianku i mięty. Potem stopniowo wprowadza się lekkostrawne produkty nieobciążające układ pokarmowy.

źródło zdjęcia: figa.pl

Mniej restrykcyjna dieta jabłkowa

W skład każdego posiłku powinno wchodzić jabłko do tego zjada się inne produkty. Najlepiej jeść 5 niskokalorycznych posiłków. Codziennie oprócz jabłek dobrze jest spożyć jogurt naturalny i wypić 2 l wody lub herbatek ziołowych. Należy unikać soli i tłuszczu. Dzień rozpoczyna się wypiciem szklanki wody z łyżka octu jabłkowego. Dzięki temu pobudzi się organizm do trawienia.

źródło: slimdown

Reklama: