Dieta jajeczna

Autor: Michał Wrona — Kwiecień 15, 2014

Dieta jajeczna pozwala szybko utracić wagę, nawet 5 kg w przeciągu kilku dni. Niestety jest dosyć restrykcyjna, monotonna, niezbyt zdrowa i prowadzi do efektu jo-jo. Jeśli jednak komuś zależy na efektach, lubi jajka i ma tylko 2 tygodnie (tyle się ją stosuje) na schudnięcie warto ją rozpatrzyć.jajo
Warto wziąć pod uwagę, że specjaliści nie polecają takiego sposobu odżywiania dłużej niż 3 do 5 dni. Poza tym nie mogą stosować jej osoby z wysokim cholesterolem i chorą wątrobą. Ze względu na to, że organizm dostaje w czasie jej trwania mało kalorii stosująca ją osoba może odczuwać brak energii. Jeśli powyższe przeciwwskazania nie zniechęciły do jej wypróbowania to warto w tym miejscu przyjrzeć się zasadom diety jajecznej. Przede wszystkim codziennie należy spożywać 6 jajek ugotowanych na twardo. Jeść trzeba je z odrobiną majonezu, masła lub oliwy – tłuszcze są niezbędne do przyswojenia witaminy A. Posiłki spożywa się trzy razy dziennie. Oprócz tego wypić trzeba 3 litry płynów w postaci wody lub herbatek ziołowych albo owocowych, słabej czarnej herbaty czy kawy. W diecie powinny pojawić się niskocukrowe owoce ( grejpfruty, jabłka, ananasy) i warzywa (ogórek, pomidor, seler, szpinak). Dwa razy w tygodniu jajka mogą zastąpić w czasie jednego posiłku pierś z kurczaka, plasterki duszonej cielęciny czy mięsa wołowego, lub biała ryba, a także nietłusty twaróg.

 

Reklama: