Dieta jogurtowa

Autor: Redakcja — Lipiec 23, 2014

Jogurty, bogate w białko, witaminy A, E i D czy minerały (takie jak np. potas), pomagają w trawieniu oraz wzmacniają odporność naszego organizmu. Z tego powodu ich obecność w jadłospisie jest zdecydowanie wskazana. Wiele osób decyduje się jednak na dietę składającą się głównie z jogurtów i kefirów. Jej zaletą jest przede wszystkim szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów.

dessert with pistachiosPodstawowa dieta jogurtowa trwa 2 tygodnie. W jej skład wchodzą 3 normalne posiłki dziennie oraz 2 mniejsze – po śniadaniu i po obiedzie. Zasada jest jedna: każdy z tych posiłków musi zawierać jogurt lub kefir. Wiele osób może jednak narzekać na zbyt dużą monotonność posiłków. Jednak tak naprawdę łatwo zróżnicować swoje posiłki – trzeba je po prostu dobrze zaplanować. Jogurty można połączyć z owocami bądź warzywami, płatkami kukurydzianymi, musli, pieczywem pełnoziarnistym. Dieta ta nie wyklucza także obecności ryb i mięsa, jednak koniecznie musi być ono chude i białe. Istotne jest także to, by każdego dnia wypić co najmniej 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej.

Dlaczego ta dieta uważana jest za dobrą? Otóż mówi się, że pozwala ona na zrzucenie nawet do 6 zbędnych kilogramów. Ponadto jej dużą zaletą jest oczyszczenie organizmu z toksyn oraz mała liczba skarg na efekt jo-jo. Warto jednak pamiętać, iż podobnie jak każda dieta, ta oparta na jogurtach także powinna być wcześniej ustalona z dietetykiem lub chociaż lekarzem. Jogurt ma w sobie pięć szczepów bakterii, które spożywając w zbyt dużych ilościach mogą zasiedlić jelito. Możliwością stają się więc liczne zaburzenia funkcjonowania układu pokarmowego, które ujawnią się np. w postaci biegunki. Jadłospis oparty na jogurtach nie jest dobry dla osób, które mają problem z metabolizmem białka oraz pracą nerek.

Reklama: