Dieta, która wzmocni Twoje mięśnie

Autor: Redakcja — Luty 10, 2016

Wzmocnienie mięśni jest bardzo ważne, zwłaszcza w przypadku osób, które aktywnie ćwiczą. W utrzymaniu zdrowej, sprężystej i pięknej sylwetki nie pomogą tylko ćwiczenia. Dieta pełna witamin i mikroelementów będzie świetnym wspomagaczem – nie tylko poprawi Twoje mięśnie, ale również i zadba o skórę i jej jakość.

Postaw na zdrową żywność

O tym, że należy zrezygnować z fast foodów nie trzeba nikomu powtarzać. To śmieciowe jedzenie pozbawione jest jakichkolwiek wartości, dlatego należy o nim zapomnieć. Wiadomo przecież, że piękna figura wymaga od nas wyrzeczeń i wysiłku. Ale mimo wszystko dieta może być smaczna i nie sprawiać nam problemu. Przede wszystkim powinna ona być zbilansowana. Co to oznacza? Tyle, że nasz jadłospis musi zawierać wszystkie niezbędne składniki. Warto postawić na to, co ważne dla zdrowia. Wybieraj produkty, które znajdują się w piramidzie żywienia – zdrowie, ciemne pieczywo, tłuszcze roślinne, warzywa i owoce, rośliny strączkowe i orzechy. Nie musisz także rezygnować z drobiu, jajek czy nabiału. Najlepiej wybierać chude sery i twarogi. Są zdrowe i wspomogą naszą sylwetkę.

Biegająca kobieta - zdrowe odżywianie

Ważna jest systematyczność

Słyszałeś o częstym jedzeniu małych porcji? Tak, to nie przesada – powtarzają do wszyscy lekarze. Najlepiej jeść 4-5 razy dziennie, wybierając mniejsze porcje, zbilansowane i bardzo odżywcze. Przerwy między posiłkami powinny wynosić ok. 2,5 godziny – co zapewni nam lepsze działanie przemiany materii. Warto również docenić wodę, która nawilży skórę, wzmocni mięśnie i pozwoli odbudować rezerwy glukozy. Dodatkowo pamiętaj również o zdrowych przekąskach – zamiast sięgać po chipsy czy batoniki wybierz marchewkę, suszone owoce, cykorię. Tak zbilansowana dieta pozwoli Ci zachować piękną sylwetkę.

Reklama: