Dieta Montignaca

Autor: Marzena Sosnowska — Styczeń 29, 2013

Dieta skonstruowana przez francuza Michaela Montignaca w założeniu miała być przeznaczona głównie dla cukrzyków. Jednak okazała się być idealna dla osób, które chcą schudnąć w zdrowy sposób i uniknąć efektu jo-jo.

Według Montignaca, aby schudnąć trzeba dobierać produkty w odpowiedni sposób. Francuz podzielił je na 7 grup: białkowe, węglowodanowe, warzywa, owoce, rośliny strączkowe, nasiona oraz tłuszcze. Założył również, że istnieją dobre węglowodany, które nie podnoszą znacząco poziomu cukru we krwi i mają niski indeks glikemiczny oraz złe przynoszące odwrotne działanie.

źródło zdjęcia: ofeminin.pl

Poza tym dieta składa się z 2 etapów. Pierwszy trwa kilka tygodni do kilku miesięcy i ma przynieść spadek wagi. Dzieje się to za pomocą umiejętnego komponowania posiłków. W tej fazie nie można łączyć białek z węglowodanami lub roślinami strączkowymi. Oczywiście węglowodany muszą mieć jak najniższy indeks glikemiczny Warzywa można jednak zestawiać z dowolną grupą. W drugim etapie trzeba dbać o oto, żeby węglowodany miały IG powyżej 50 i należy starać się zachować zasady z poprzedniego etapu. Jeśli ma się ochotę na deser czy alkohol należy wtedy ograniczyć spożywanie tłuszczów.

W czasie stosowania 1 fazy można schudnąć do 2 kg tygodniowo. Co ważne nie zakłada wykluczenia ulubionych składnik, a także opiera się na spożywaniu różnorodnych składników. Taka zbilansowana dieta może być stosowana przez długi czas i pozwoli zachować zdrowie i szczupłą sylwetkę.

źródło: slimdown

Reklama: