Dieta na chandrę

Autor: Marzena Sosnowska — Grudzień 31, 2012

Jesień i zima to te pory roku, w których często dopada nas chandra. Brak słońca, brak liści na drzewach, brak świeżych warzyw i niemiły chłód sprawiają, że o stratę dobrego nastroju naprawdę nie jest trudno. By do niej nie doszło, proponujemy specjalną „dietę na chandrę”. Z jej pomocą pozytywna energia będzie z nas tryskać od samego rana, a szczupła figura wywoła uśmiech zawsze wtedy, gdy spojrzymy w lustro.

źródło: w-spodnicy.ofeminin.pl

Poniżej przedstawiamy kilka propozycji na każdy posiłek. Można je wymieniać między sobą, dzięki czemu nasze menu będzie odpowiednio urozmaicone.

Śniadanie:

  • szklanka świeżego soku pomarańczowego bądź szklanka ciepłej wody wymieszanej z małą łyżeczką miodu i odrobiną soku cytrynowego;

  • koktajl złożony z następujących zmiksowanych składników: jeden banan, jedna szklanka naturalnego jogurtu, jedna czubata łyżeczka rozpuszczalnej kawy, jedna łyżka miodu. Całość do smaku i dekoracji posypać kardamonem bądź cynamonem;

  • uspokajający koktajl warzywny: zmiksować ze sobą cztery liście kapuściane, trzy niewielkie pietruszki, dwa liście selera naciowego, jedną marchewkę, dwa pomidory, cztery nieduże różyczki brokułów. Na wierzch położyć natkę pietruszki do dekoracji.

Drugie śniadanie (2-3 h po pierwszym):

  • 2-3 kostki gorzkiej czekolady bądź jedna szklanka kakao z dodatkiem cukru.

źródło: ibeauty.pl

Godzina 13-14:

  • jedna spora kromka pełnoziarnistego chleba z plastrem wędliny i sera, liściem sałaty, dwoma-trzema plastrami pomidora oraz kiełkami;

  • miseczka sałatki z awokado, jaja, tuńczyka w sosie własnym, łyżką cebuli pociętej na drobno i natki pietruszki; do tego jedna kromka chrupkiego pieczywa.

źródło: mowimyjak.pl

Godzina 17:

  • zupa-krem z takich warzyw jak na przykład brokuły czy marchew. Podać ją z grzankami. Do tego dwie łyżki gryczanej kaszy, surówka marchewkowo-jabłkowa i szklanka soku owocowego;

  • porcja pełnoziarnistego makaronu z dodatkiem sosu pomidorowego, bazylii i łyżką otartego sera;

  • ryba zapiekana w folii.

Przed zaśnięciem:

  • jedna szklanka ciepłego mleka.

Reklama: