Dieta na dobrą pamięć

Autor: Marzena Sosnowska — Październik 30, 2013

Kłopoty z pamięcią pojawiają się zwykle powyżej 65 roku życia, choć mogą przytrafić się młodszym osobom. Tempo życia jest obecnie tak duże, że zapamiętanie wszystkich faktów jest bardzo utrudnione. Można zadbać o swój mózg poprzez ćwiczenia oraz odpowiednią dietę.m

Mózg pochłania 25% energii zużywanej przez organizm, dlatego należy dostarczać mu odpowiedniej dawki węglowodanów. To one bowiem stymulują go do pracy. Glukoza pobudzi do działania, ale nie można spożywać jej dziennie więcej niż 140 g. Najlepiej, by czerpana była z owoców niż słodyczy. W innym razie spowoduje przyrost tkanki tłuszczowej. Oprócz niej trzeba dostarczać organizmowi węglowodanów złożonych w postaci produktów zbożowych.

Za budowanie i regenerację neuronów odpowiada białko. Znajdzie się je w rybach, drobiu, serach czy przetworach mlecznych. Zawarte w pierwszym wymienionym produkcie kwasy omega 3 dodatkowo wpływają na koncentrację i stymulację pamięci.

Odpowiednie dotlenienie mózgu i ukrwienie zapewnia za to lecytyna. Jej niedobór można poznać po spadku koncentracji,zdolności pamięciowych albo ospałości. Znajdzie się ją w produktach takich jak wątróbka, ziarna soi, orzeszki ziemne i włoskie, żółtka jaj, kiełki pszenicy.

Na stan mózgu wpływają również witaminy i mikroelementy. W codziennym jadłospisie nie powinno zabraknąć produktów bogatych w witaminy z grupy B, żelazo oraz cynk. Cenne składniki zawierają na przykład pestki dyni, śliwki oraz winogrona.

Reklama: