Dieta na dobry sen

Autor: Justyna Nowak — Styczeń 04, 2013

Kolejna ciężka noc za tobą. Przebudzałaś się nawet kilka razy, a rano wstałaś bardziej zmęczona niż się położyłaś. Na dodatek pojawił się jeszcze ból głowy. Jeśli jesteś zdrowa, nie masz nałogu ani zwiększonych stresów to bardzo prawdopodobne, że Twoja bezsenność wiąże się z nieprawidłowymi nawykami żywieniowymi.

źródło: blogspot.com

Są takie pokarmy, które ze swej natury nie są przychylne długiemu, zdrowemu snowi. Należą do nich między innymi słodycze, tłuste mięso i gazowane napoje. Ich spożywanie późnym wieczorem nie tylko utrudni zasypianie, ale może też negatywnie wpłynąć na naszą sylwetkę.

Aby więc porządnie się wyspać, pamiętaj o poniższych zasadach:

źródło: blogspot.com

  • nie kładź się do łóżka ani głodnym, ani zbyt przejedzonym;

  • lekką kolację najlepiej zjedz około 2-3 godziny przed zaśnięciem;

  • zrezygnuj wieczorem ze smażonych i pieczonych potraw, które są ciężkostrawne. Ich długie zaleganie w organizmie prowadzi do ociężałości;

  • na kolację nie spożywaj też posiłków bogatych w nasycone kwasy tłuszczowe, czyli żółtego sera i innych tłustych produktów mlecznych, czerwonego mięsa oraz podrobów;

  • mocna kawa bądź herbata są przed snem zakazane. Podobnie zresztą jak alkohol i napoje gazowane bądź zawierające guaranę.

Z kolei lista rzeczy, które zdecydowanie zasypianie ułatwią, przedstawia się następująco:

źródło: ekurjerwarszawski.pl

  • przed snem pij świeże soki cytrusowe, gdyż zawarta w nich witamina C ułatwi Ci zaśnięcie;

  • orzechy, soja, banany, sezam, kasza gryczana, kakao i banany bogate są w magnez, którego brak jest częstą przyczyną bezsenności. Wprowadź więc te produkty do swojego menu kolacyjnego;

  • zamiast smażonych czy pieczonych mięs wybieraj wieczorem te, które były gotowane w wodzie bądź na parze. Dobrze jest zdecydować się na ryby lub chudsze mięso.

  • Mąka, kukurydza, arbuzy, ryż, pieczywo, makarony, kasza jęczmienna, ziemniaki i płatki owsiane pełne są węglowodanów wydzielających serotoninę, która zwana jest hormonem szczęścia. Uspokaja ona mózg, a przez to ułatwia zasypianie.

Reklama: