Dieta na mroźne dni

Autor: Justyna Nowak — Grudzień 19, 2012

Zazwyczaj zimą przybiera się na wadze. Dzieje się tak dlatego, że spożywa się więcej kalorycznych pokarmów i nie dba o dostateczną ilość ruchu. Zazwyczaj zwiększa się też apetyt, ponieważ niskie temperatury sprawiają, że organizm dopomina się większej ilości kalorii. Jest to jednak złudne odczucie, gdyż zasadniczo zapotrzebowanie na nie zimą nierożni się zbytnio od letniego. Co więc zrobić, aby dostarczyć odpowiednią ilość kalorii i nie przytyć?

źródło zdjęcia: ona.24polska.pl

Przede wszystkim trzeba zrezygnować z kalorycznych i ciężkich sosów majonezowych, białego pieczywa z masłem, a także zup z dodatkiem śmietany oraz mąki. Poza tym należy unikać słodyczy i smażonych potraw. Wszystkie te produkty dobrzej jest zastąpić rybami, chudym mięsem, mrożonymi warzywami i owocami, otrębami oraz kaszą.

W czasie stosowania diety nie powinno zapomnieć się o spożywaniu dużej ilości jogurtów oraz kefirów. Zawarte w nich probiotyki i kultury bakterii poprawią odporność, a także nie dopuszczą do przeziębienia.

Wskazanie jest również jedzenie bogatych w witaminę C cytrusów, kiszonej kapusty, natki pietruszki, itp.

źródło zdjęcia: fitness.wp.pl

Oczywiście w trakcie trwania diety trzeba pić około 2 litrów płynów. Mogą być one przyjmowane w postaci wody, soków, zup lub poprawiających metabolizm kawy i herbaty. Należy jednak pamiętać o tym, żeby ich nie słodzić.

Dietę można stosować od 6 dni do 3 miesięcy. Zaleca się jedzenie 5 posiłków dziennie bogatych w błonnik, nienasycone kwasy tłuszczowe i witaminy A,C, D, K i E. Tygodniowy spadek wagi powinien wynieść około 1 kg.

źródło: slimdown

Reklama: