Dieta niskowęglowodanowa – spróbuj i Ty!

Autor: Redakcja — Luty 18, 2015

Chinese saladWęglowodany są najlepszym paliwem dla naszego organizmu, lecz przy okazji jest to paliwo, które nieużywane lubi dosyć mocno zaszyć się w naszej tuszy. To właśnie popularne węgle oraz cukry (które należą do węglowodanów) stoją za oponką na brzuchu. Oczywiście błędem byłoby obarczanie ich za całe zło, w szczególności, że są nieodzowną częścią ludzkiej diety. Po prostu powinniśmy spożywać je z głową. Co radzimy osobom, które mają problem z odpowiednim zbilansowaniem posiłków. Spróbujcie krótkiej diety niskowęglowodanowej.

Dieta ta może być dla Was szokiem, bo w czasie pierwszego tygodnia węglowodany są eliminowane z diety praktycznie w 100 %. Oto jak wygląda jadłospis na pierwszy tydzień:
Śniadanie – jogurt naturalny, jajko oraz herbata

Obiad – mięso z piersi kurczaka/wołowina lub ryby (łosoś/pstrąg), sałata, jajko lub jogurt

Kolacja – ryba lub mięso (analogicznie jak w czasie obiadu), gotowany szpinak/fasolka lub kalafior

W czasie dwóch kolejnych tygodniu powoli wprowadzamy do diety węglowodany, np. kromka chleba na śniadanie lub owoce do jogurtu. Z czasem organizm zaczyna przyzwyczajać się do mniejszej dawki „węgli”, które wystarczają mu do odpowiedniego funkcjonowania.

Podstawowe zasady:

– w czasie diety zupełnie rezygnujemy z cukru, który możemy zastąpić słodzikiem,

– makaron, ryż i ziemniaki są zabronione,

– alkohol, który można spożywać – wino wytrawne.

Podana dieta pozwoli Ci ograniczyć węglowodany do minimum, po takich trzech tygodniach „detoksu” zdasz sobie sprawę, że potrzebujesz ich znacznie mniej, niż codziennie spożywasz. To nie jest dieta, która przyniesie Ci szybkie efekty oraz równie szybki efekt jojo. Dieta niskowęglowodanowa sprawi, że zmienisz swoje nawyki żywieniowe, a to jest największy sukces. Powodzenia!

Reklama: