Dieta nowalijkowa

Autor: Ola Nowak — Kwiecień 10, 2015

Wiosna to pora, kiedy najczęściej sięgamy po diety. Chcemy poczuć się i wyglądać lżej i zdrowiej, a ładna pogoda i budzące się do życia rośliny temu sprzyjają. Na tę porę roku idealna jest dieta wiosenna nazywana inaczej nowalijkową, która nie dość, że jest smaczna, to do tego oczyszcza organizm, zlikwiduje kilka zbędnych kilogramów, które zostały po okresie zimowym, a dodatkowo będzie wspaniałym zastrzykiem energii w postaci witamin i mikroelementów. Dietę nowalijkową mogą stosować wszyscy, jednak należy wiedzieć jakie warzywa należy wtedy spożywać, ponieważ nowalijki mogą zawierać śladowe ilości pestycydów i azotanów. Warto więc kupować warzywa ze znanych i sprawdzonych źródeł, a idealnie – z własnego ogródka czy szklarni. Jednak mało kto ma takie możliwości zatem warto kupować w miejscach, gdzie warzywa mają odpowiednie certyfikaty. Oczywiście w diecie nowalijkowej nie chodzi tylko o to, żeby jeść same warzywa i owoce. Stanowią one dodatek do zdrowej diety, w której nie może zabraknąć białek czy węglowodanów. Dieta ma być zbilansowana.

iclipart.com

iclipart.com

Z pewnością dieta bogata w warzywa i owoce ma ogromne znaczenie dla utrzymania zdrowia i wymarzonej figury. Aby produkty te były pełnowartościowe i faktycznie zdrowe, należy wiedzieć, jak je przechowywać. Każdy produkt przed zjedzeniem trzeba umyć – zarówno te, które jemy ze skórką, jak i te, które obieramy. I te ze sklepu, i te z własnej działki czy sadu dziadków. Umyte i osuszone warzywa i owoce należy przechowywać w lodówce, w szufladach do tego przeznaczonych, a jedynie produkty, które wymagają dojrzewania, jak pomidory czy banany, mogą być przetrzymywane w temperaturze pokojowej. Sama dieta nowalijkowa jest oparta na świeżych warzywach, najczęściej w postaci rzodkiewki, pomidorów, sałaty, ogórków, szpinaku, kalafiora czy cebuli, a także kiełków. Jak przy większości diet zaleca się jedzenie często, małych posiłków i wypijanie minimum 1,5 litra wody.

Reklama: