Dieta Pięciu Przemian

Autor: Ola Nowak — Styczeń 13, 2015

Dieta Pięciu Przemian zaczyna bić rekordy popularności. Jest to jeszcze starożytny, chiński sposób odżywiania się, który pozwala zachować równowagę między ciałem a duszą. To w jaki sposób się odżywiamy powinno być zależne od żywiołów rządzących światem, których jest pięć, stąd w diecie główną rolę odgrywa pięć smaków. Dieta pięciu przemian poprawia przemianę materii, nie wymaga liczenia kalorii ani sprawdzania indeksu glikemicznego. Pozwala na zrzucenie około trzech kilogramów miesięcznie, ale przede wszystkim poprawia nasze samopoczucie i sposób myślenia o jedzeniu.

www.applenology.com

www.applenology.com

Symbolami pięciu żywiołów są drzewo, ogień, ziemia, metal i woda, analogicznie odpowiada im zaś pięć smaków – kwaśny, gorzki, słodki, ostry i słony, przy czym do poszczególnych kategorii zalicza się:

  • produkty kwaśne – kefir, jogurt, biały ser, mąka, drób, kwaśne owoce, pomidory, białe wino.
  • produkty gorzkie – orzechy włoskie, czerwone wino, kawa, herbata, kasza gryczana, papryka słodka, tymianek, bazylia.
  • produkty słodkie – groch, ziemniaki, marchew, słodkie owoce, orzechy laskowe, miód, jaja.
  • produkty ostre – ryż, cebula, czosnek, kalafior.
  • produkty słone – ryby morskie, sól, wieprzowina, sery pleśniowe, wędliny, zimna woda.

Do tego dzieli się jeszcze dodatkowo na dwie grupy – produkty zakazane, jak  cukier, słodkie mleko, tłuszcze zwierzęce, wędzone mięso, duże ilości produktów z grupy smaku kwaśnego oraz produkty zalecane, jak ciepła woda, słodkie owoce, marchew, dynia, chude mięso i ryby, ziarna słonecznika, groch, oliwa z oliwek, zielona herbata.

www.5przemian.net.pl

Zaletą diety pięciu przemian jest też poprawa przemiany materii oraz fakt, że zapewnia ona odpowiednie ilości witamin i minerałów. Dla osób dopiero rozpoczynających przygodę z tą dietą najważniejsze jest nauczenie się sposobu łączenia smaków, co początkowo może przysparzać nieco trudności. Jadłospis w tej diecie składa się z trzech posiłków i dwóch przekąsek, przy czym w skład każdego dania muszą wchodzić produkty ze wszystkich grup smakowych, a jedynie smak słodki może występować samodzielnie. W posiłku nie mogą dominować produkty reprezentujące grupę kwaśną, bo szkodzą wątrobie i trzustce, oraz słoną, ponieważ znacznie spowalniają przemianę materii. Najbardziej obfitym posiłkiem jest śniadanie, obiad jest sycący, ale lekki, a najskromniejsza jest kolacja, spożywana nie później niż o godzinie 18.00. Bardzo istotna jest kolejność, w jakiej wkłada się produkty do garnka, bowiem obowiązuje zasada koła: słodki – ostry – słony – kwaśny – gorzki – słodki – ostry.

Reklama: