Dieta poświąteczna

Autor: Justyna Nowak — Grudzień 28, 2012

Święta to bardzo rodzinny czas, który wiąże się z długim siedzeniem przy stole, a więc rozmowami i przede wszystkim jedzeniem. Spożywanie dużej ilości potraw nie pozostaje bez wpływu na naszą figurę i pracę układu trawiennego. Dlatego też już przed nadejściem świąt warto pomyśleć o poświątecznej diecie, która pozwoli nam na powrót do utraconej w tych dniach formy i cieszenie się obcisłymi kreacjami, które przeznaczone są na sylwestrową noc.

źródło: calivita.com.pl

Dieta poświąteczna ma przywrócić energię osobie na niej będącej, jest więc przede wszystkim lekka i nie obciążająca żołądka. Czas jej trwania to zazwyczaj trzy dni.

źródło: kulinarnamuza.wordpress.com

Poniżej znajduje się przykładowe menu, które wpisuje się w założenia poświątecznej diety.

DZIEŃ 1.

Śniadanie: szklanka herbaty bądź kawy (niesłodzonej), kanapka z pełnoziarnistego chleba i twarożku posypanego świeżym szczypiorkiem.

Przekąska: jabłko.

Obiad: ziemniaki w mundurkach (3 szt.), twarożek z ziołami (2 łyżki).

Przekąska: banan

Kolacja: kromka chrupkiego pieczywa z masłem, surówka z pomidora, startej marchewki, połówki jabłka, ćwiartki rzodkwi i dwóch łyżek szczypiorku skropiona sokiem cytrynowym.

Dzień 2.

Śniadanie: szklanka herbaty bądź kawy (niesłodzonej), płatki owsiane (2 łyżki), chudy jogurt naturalny (2 łyżki), szklanka soku pomarańczowego.

Przekąska: grejpfrut.

Obiad: chrupki chleb (2 kromki), pierś kurczaka usmażona na łyżce oleju (jeden plaster), pół porcji mrożonego szpinaku podduszonego z masłem i roztartym czosnkiem, doprawionego dwoma łyżkami jogurtu.

Przekąska: suszone morele (50 g).

Kolacja: sadzone jajko z dodatkiem drobno posiekanej papryki (100 g), duszoną cebulką (połówka główki) i posiekaną natką pietruszki (1 łyżeczka), kromka pełnoziarnistego pieczywa.

Dzień 3.

Śniadanie: szklanka herbaty bądź kawy (niesłodzonej), pełnoziarniste pieczywo (1 kromka), plaster chudej wędliny, mały jogurt.

Przekąska: jabłko;

Obiad: ryż ugotowany na sypko (2 łyżki), smażona pierś z kurczaka (50 g) podduszana przez kwadrans z brokułami (50 g), marchwią posiekaną w kostkę (50 g), połową drobno pokrojonej cebuli i 1/8 warzywnego wywaru. Całość posypać połową pęczka szczypiorku.

Przekąska: dwa owoce kiwi.

Kolacja: połówka zielonej sałaty, tuńczyk z puszki (50 g), pomidor pokrojony w nieduże cząstki, sos winegret, kromka chrupkiego pieczywa.

Reklama: