Dieta ryżowa – zasady i sposób żywienia

Autor: Redakcja — Grudzień 28, 2015

Dieta ryżowaBrązowy ryż jest świetnym źródłem nie tylko błonnika, ale także wielu witamin oraz pierwiastków. Obniża również poziom cholesterolu i cukru we krwi. Dodatkowo reguluje pracę układu pokarmowego oraz powoduje uczucie sytości. Dzięki swoim właściwościom stał się bazom do stworzenia diety opartej właśnie na nim.

Pierwszą z nich jest tzw. monodieta. Oparta jest wyłącznie na brązowym ryżu, spożywanego trzy razy dziennie. By był odpowiednio przygotowany należy go gotować nie dodając soli, ewentualnie może zostać uprażony w piekarniku. Ponieważ jedna torebka to około 200kcal by zaspokoić dzienne minimum dla organizmu należy spożyć minimum pięć. W trakcie trwania diety możemy pić wyłącznie wodę lub napary ziołowe. Dozwolone jest również stosowanie niewielkiej ilości ziół do posypania posiłku.

Taka dieta służy oczyszczeniu naszego ciała z wszelkiego rodzaju toksyn, oraz usunięciu nadmiaru wody. Jednakże mimo swoich wielu zalet sam ryż nie jest w stanie dostarczyć nam wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Z tego powodu nie należy jej stosować dłużej niż trzy dni, oraz po jej zakończeniu musimy zaczekać minimum miesiąc zanim będziemy mogli ją wznowić.

Druga wersja diety ryżowej została rozszerzona o warzywa, owoce, rośliny strączkowe i zbożowe oraz białe mięso. Dzięki temu dostarczymy do organizmu odpowiednią ilość takich składników jak białko, węglowodany czy witamina C. Możemy ją stosować nawet do 21 dni

Dieta ryżowa to doskonała opcja dla wszystkich którzy pragną oczyścić swój organizm jak i schudnąć, ponieważ tempo utraty wagi podczas jej trwania to około 0,5kg na dzień.

Reklama: