Dieta Shred

Autor: Justyna Nowak — Maj 28, 2014

Amerykański lekarz-celebryta dr Ian Smith stworzył dietę opartą na 6-tygodniowym planie żywieniowym, który można przerwać lub potem kontynuować jeśli  zrealizuje się jej cały cykl. Co istotne nie rujnuje kieszeni, pozwala jeść normalnie, a efekty jej stosowania są trwałe. Średnia utrata wagi po jednym cyklu wynosi od 9 kg do 12 kg.

z15632536QKażda z faz diety trwa 7 dni i jest tak zaplanowana, aby stanowiła odrębną część cyklu. Posiłki we wszystkich fazach, zwykle je się 7 w regularnych odstępach czasowych co 3-4 godziny. Poza głównymi posiłkami spożywa się przekąski, których wartość energetyczna musi wynosić od 100 do 150 kcal. Poza tym nie powinno się jeść tego samego dania 2 razy w ciągu dnia.

Przez pierwsze 7 dni następuje przygotowanie do diety, nauka podziału posiłków, sposobów ich przygotowania oraz zaspokajania głodu bez jedzenie zbyt dużej ilości kalorii. Średnia utrata wagi wynosi w fazie początkowej mniej więcej 1,75 kg. W czasie tej fazy (Prime) jeden z posiłków może występować w postaci płynnej, ale jego wartość kaloryczna nie może wynosić więcej niż 300 kcal. W ciągu tygodnia można jednak wypić 2 drinki, 3 lekkie piwa albo 3 kieliszki wina.

Następnie przychodzi czas na moment wyzwania (Challenge), gdzie porzuca się złe nawyki żywieniowe i przyzwyczaja do nowych. W tym czasie przychodzi moment na zmotywowanie się i podniesienie własnej samooceny. W ciągu dnia mogą pojawić sie2 płynne posiłki o wartości nie większej niż 250 kcal. Tu także występuje limit na alkohol – 2 drinki, 3 lekkie piwa lub 3 kieliszki wina.

Kluczowym tygodniem jest tzw. faza przemiany (Transformation). Widać już wyraźnie efekty diety, wzrasta poziom energii i wiara w zwycięstwo nad kilogramami. Choć jest to najtrudniejszy czas, bo już półmetek, ale przebrnięcie przez niego spowoduje ulgę. Płynny posiłek może wystąpić 3 razy w ciągu dnia, a limit alkoholu nie zmienia się. Do tego przed śniadaniem należy wypić szklankę wody z cytryną.

Kolejnym etapem jest wspinanie się, czyli tydzień przeobrażania (Ascend). Przechodzi się przez niego pełnym wigoru, choć nadal dzieżko pracując. Wspinając się odczuwa się jednak ulgę, ponieważ ma się za sobą najtrudniejsze momenty i teraz wychodzi się na prostą. 2 razy dziennie je się smoothie, koktajl proteinowy , zupę lub inny płynny posiłek o wartości nie przekraczającej 200 kcal. Jeden p[osiłek może być nieco bardzie kaloryczny niż zwykle, ale limit na alkohol pozostaje. Przed śniadaniem także trzeba wypić szklankę wody z cytryną.

W tygodniu oczyszczania (Cleanse) uwaga jest skupiona na detoksie wątroby – oczyszczeniu jej i poprawieniu pracy układu pokarmowego. Oprócz oczyszczenia organizmu w tym czasie można też dużo schudnąć. Nadal spożywa się mający 200 kcal płynny posiłek, pije wodę rano. Zamiast alkoholu należy wypić jedną filiżankę herbaty z hibiskusa i sok żurawinowy

Dietę kończy etap wybuchu (Explode), który może być zwieńczeniem diety lub początkiem nowego cyklu. W tym czasie raz dziennie spożywa się płynny posiłek o wartości 200 kcal, pije się przed śniadaniem szklankę wody z cytryną, a także można zjeść 3 kromki razowego lub pełnoziarnistego chleba. Ponadto trzeba przestrzegać tygodniowego limitu na alkohol.

Reklama: