Dieta wiosenna

Autor: Marzena Sosnowska — Marzec 04, 2013

Dieta wiosenna opiera się na spożywaniu dużej ilości owoców i warzyw. Założeniu przypomina dietę 1000 kcal, ponieważ zmniejsza się w niej wartość energetyczną posiłków do 1500 kcal oraz zwraca uwagę na rodzaj spożywanych produktów. Oprócz spadku wagi około 1 kg tygodniowo przez 21 dni stosowania, dieta wiosenna pozwala zlikwidować cellulit.

źródło: fit.pl

źródło: fit.pl

Co jeść?

Przede wszystkim należy spożywać warzywa strączkowe bogate w białko takie jak groch, fasola, soja, czy bób. Do tego dobrze wzbogacić dietę o ryby, kleiki, pieczywo z pełnego przemiału, brązowy ryż oraz razowy makaron. Nie zabronione jest spożywanie odtłuszczonego mleka, jogurtów, chudego sera i kefiru.

Czego unikać?

Bezwzględnie trzeba jednak w czasie stosowania diety wiosennej unikać cukru, tłustych wędlin, białego chleba, tłuszczy odzwierzęcych, wieprzowiny i dań instant. Sól powinno się zastąpić ziołami, a smażyć na niewielkiej ilości oliwy z oliwek lub bez tłuszczu i gotować produkty na parze.

źródło: doradcasmaku.pl

źródło: doradcasmaku.pl

Zasady stosowania diety

Każdego dnia trwania diety należy jeść 5 posiłków i pić przynajmniej 2 litry wody mineralnej. Zawartość kaloryczna posiłków powinna w sumie wynosić 1500 kcal.

Reklama: