Dieta wyzwalająca poczucie szczęścia

Autor: Justyna Nowak — Luty 18, 2013

Co jeść, aby czuć się szczęśliwym? Nie muszą to być od razu niezdrowe produkty, które spowodują przyrost zbędnych kilogramów. Zamiast fast foodów, chipsów czy słodyczy warto wybrać zdrowe i smaczne pokarmy bogate w składniki odżywcze. Dzięki wymienionym poniżej artykułom będzie można osiągnąć stan błogostanu oraz radości bez poczucia winy.

źródło: polki.pl

źródło: polki.pl

Nastrój można poprawić sobie jedząc bogate w składniki odżywcze awokado. Do tego zawarte w nich witaminy z B1, B2, C, korzystnie wpłyną na stan cery, co też przyczyni się do poprawy ogólnego samopoczucia.

Podobne działanie mają produkty mleczne tyle, że za sprawą witaminy D. Wspomaga ona wydzielanie serotoniny, melatoniny i dopaminy. Pomaga zwłaszcza w walce ze stanami depresyjnymi.

Jedząc orzechy brazylijskie i migdały dostarczą magnezu, witaminy E i wielu innych składników sprzyjających osiągnięciu stanu odprężenia. Dodatkowo w orzechach brazylijskich występuje dużo selenu, który korzystnie wpływa na działanie ciała oraz chroni przed wieloma nowotworami.

Banany należy wybierać nie tylko dlatego, że kształtem przypominają uśmiech. Zawarte w nich tryptofan, witaminy A, B6, C, potas i fosfor wyzwalają serotoninę, czyli tzw. hormon szczęścia. Do tego zapewniają dobry sen i nastrój.

źródło: zdrowie.gazeta.pl

źródło: zdrowie.gazeta.pl

Z kolei zielona herbata redukuje stres, napięcie, a także poprawia nastrój i koncentrację. Bogata w witaminy, związki mineralne i aminokwasy powinna być spożywana codziennie.

Natomiast gorzka czekolada obniży poziom stresu i wyzwoli endorfiny. Nie należy jeść jej jednak za dużo, aby nie mieć kłopotów z wagą.

Reklama: