Dieta zasadowa

Autor: Michał Wrona — Luty 25, 2014

Nasz organizm najlepiej funkcjonuje gdy zachowamy równowagę kwasowo-zasadową. PH krwi musi w tym przypadku wynosić od 7,35 do 7,45. Na zakwaszenie wpływają czynniki takie jak stres, sposób odżywiania, brak ruchu czy zanieczyszczenie środowiska. Aby czuć się dobrze i wyeliminować objawy zakwaszenia na przykład wysypkę, stany zapalane, zmęczenie, bóle stawów, zgagę, otyłość albo zespół jelita drażliwego należy stosować się do poniższych wskazówek.z1

Dieta zasadowa opiera się w dużej mierze na jedzeniu dużej ilości owoców cytrusowych i warzyw (zwłaszcza zielonych). Na śniadanie należy więc wypić szklankę soku grejpfrutowego lub wodę z sokiem z cytryny. W ciągu dnia jeść brokuły, kapustę, szpinak, ogórki, pora, kiełki, cukinie i inne zielone liściaste warzywa i zioła. Powinny zajmować połowę talerza. Właściwości alkalizujące ma także kasza jaglana. Warto jeść ją co rano z dodatkiem jabłka, siemienia lnianego, cynamonu oraz imbiru Do diety należy wprowadzić spirulinę, chlorellę, a także młody jęczmień. Zawierają bowiem dużo chlorofilu i pomagają utrzymać odpowiednie pH krwi. Jako przekąskę dobrze wybrać migdały. Bardzo ważne jest również nawadnianie organizmu. Woda nasyca krew tlenem.
Produktami zakwaszającymi organizm są alkohol, kawa, papierosy, czarna herbata, nabiał, a także wszelkie przetworzone produkty. Na nasz stan wpływają również konserwanty, pestycydy, środki konserwujące. Poza tym napoje gazowane, margaryny oraz oleje rafinowane. Należy znacznie ograniczyć spożywanie tych ostatnich, a pozostałych starać się unikać.

Reklama: