Coś dietetycznego na obiad – szybkie i zdrowe obiady

Autor: Redakcja — Styczeń 31, 2018

Wyobrażając sobie przechodzenie na dietę i zmianę stylu odżywiania, większość osób ma przed oczami siedzenie w kuchni przez kilka godzin i przygotowywanie skomplikowanych posiłków. Jednak przygotowanie zdrowego jedzenie wcale nie musi zajmować wiele czasu. Dieta na odchudzanie to także proste i szybkie przepisy, nie wymagające wielkich umiejętności kulinarnych. Przepisy na zdrowe posiłki, dostępne w internecie czy specjalistycznych książkach kucharskich są bardzo często nie tylko smaczne, ale i proste w przygotowaniu. Dietetyczne szybkie obiady można śmiało zabierać ze sobą do pracy czy na spotkania ze znajomymi. Dzięki temu można uzyskać wymarzoną figurę bez głodu oraz ciągłych wyrzeczeń. Dieta na odchudzanie to przepisy, na które może pozwolić sobie każdy, bez względu na wiek, styl życia czy umiejętności kulinarne.

Smaczne i zdrowe obiady

przepisy zdrowa żywność Dieta odchudzająca wielu osobo kojarzy się z nudnymi, powtarzającymi się posiłkami – częstym powtarzaniem tych samych przepisów i wykorzystywaniem produktów z ciągle tej samej, ograniczonej pod względem kalorii listy. Jednak dieta, dzięki której osiągniemy wymarzoną sylwetkę może być pełna niespodzianek i nie musi opierać się jedynie na gotowanych warzywach i chudym mięsie. Wiele przepisów ze zdrową żywnością opiera się na szeroko dostępnych składnikach, które w połączeniu z odpowiednimi przyprawami pozwolą wyczarować pyszne i zaskakujące dania! Smaczne i zdrowe obiady mogą opierać się również na pieczonych czy smażonych produktach.

Nie tylko gotowanie! Smaż i piecz zdrowo!

  • Wystarczy zamienić smażenie na głębokim oleju szybkim i lekkim podsmażaniem na niewielkiej ilości oliwy z oliwek (oczywiście tej odpowiedniej do smażenia) lub oleju kokosowego. W ten sposób osiągniemy maksimum smaku i jednocześnie nie podniesiemy znacząco wartości kalorycznej danych potraw. Zarówno oliwa z oliwek zresztą, jak i olej kokosowy są zalecane w zdrowej diecie – zdrowe tłuszcze mają pozytywny wpływ na nasz organizm! Stosowane rozsądnie mogą pomóc a nie zaszkodzić. Pierś z kurczaka smażona na oleju kokosowym, warzywa z patelni z oliwą z oliwek to tylko dwa przykłady! 
  • Ciekawą alternatywą dla gotowanych warzyw, za którymi nie każdy przepada, są także warzywa pieczone. Można je przyrządzić jedynie w przyprawach lub nieco urozmaicić przepis na zdrową żywność i przygotować je w zdrowej panierce z płatków owsianych lub ziaren amarantusa. Te wariacje na temat pieczonych potraw pomogą nam wytrwać w postanowieniu o zmianie diety na zdrowszą. Kolorowy talerz, pyszne produkty przyrządzone w sprytny sposób, który nie pozbawia ich smaku będą dla nas świetną motywacją do kontynuowania diety. Pieczone warzywa z czosnkiem, pieczony kurczak w warzywach, zupy z pieczonych pomidorów albo papryki – możliwości jest bardzo dużo!
  • Szybkie smażenie w azjatyckich stylu, tzw. stir fry to też zdrowsza alternatywa dla długo spoczywającego na patelni schabowego lub mielonego. Do tego typu techniki smażenia będziemy potrzebować jedynie specjalnej patelni – woka. Krótki kontakt z tłuszczem w bardzo wysokiej temperaturze to całkiem niezły sposób na podbicie smaku warzyw. Patelnie typu wok i wiele innych można znaleźć w sklepach internetowych w całkiem korzystnych cenach, polecamy zajrzeć na stronę Okazje.info: http://www.okazje.info.pl/dom-i-ogrod/gotowanie/
  • Pamiętajcie też, że pieczone frytki, np. z batatów wcale nie smakują gorzej niż tradycyjne frytki smażone w głębokim tłuszczu. Również wszelkiego rodzaju kotlety możemy piec, a nie tylko smażyć! W prosty sposób zastępując smażenie pieczeniem możemy sobie przyrządzić zdrową wersję fast fooda! Warzywny pieczony burger, z pieczonymi frytkami z ziemniaków, batatów lub pietruszki to świetne danie, do którego z chęcią będziemy wracać! Ogranicza nas praktycznie tylko nasza wyobraźnia. 
  • Parowar – o zaletach gotowania na parze można pisać bardzo długo. Praktycznie wykluczamy udział jakichkolwiek tłuszczy a dodatkowo zwiększamy do maksimum zawartość witamin i minerałów w gotowanych produktach. Przegotowane warzywa, gotowane tradycyjną metodą w wodzie zdecydowanie tracą wiele ze swoich dobroczynnych składników. 

Dietetyczne szybkie obiady

Dieta na odchudzanie to często bardzo proste przepisy, które można przygotować już w kilkanaście minut. Dietetyczne szybkie obiady mogą składać się ze zbilansowanych składników. Jeżeli chcemy urozmaicić dietetyczne szybkie obiady, można przygotować sałatki ze świeżych warzyw lub zdrowe dipy i sosy – ciężkie sosy śmietanowe lub majonezowe wystarczy zastąpić najprostszym winegretem. Zdrowe sosy do dietetycznych szybkich obiadów mogą bazować również na oliwie z oliwek, musztardzie czy oleju lnianym. Do przygotowania sosów można wykorzystać jogurt naturalny z przyprawami, takimi jak kurkuma, czosnek czy kumin.  Tak przygotowane posiłki to idealny przepis na smaczne i zdrowe obiady, które będą smakować całej rodzinie.

Reklama: