Dietetyczne właściwości dyni

Autor: Justyna Jucha — Październik 22, 2014

Dynia nie jest w naszym kraju bardzo popularnym warzywem. A to zdecydowanie źle. Jest ona bowiem nie tylko zdrowa i smaczna, ale też ma szerokie właściwości dietetyczne. Poniżej przedstawiamy dokładne argumenty przemawiające za tym, by to pomarańczowe warzywo regularnie umieszczać w swoim menu.

Jeśli chodzi o kaloryczność dyni, należy ona do niskich. 100 g świeżej dyniowej masy to bowiem tylko około 30 kalorii. Z kolei wartość odżywcza tego warzywa jest więcej niż ogromna.  W charakterystycznym miąższu spotkamy m.in. prowitaminę A, odpowiadającą za zdrowy wygląd skóry. Jako, że dynia działa moczopędnie i posiada niewielką ilość cukrów, polecana jest też osobom otyłym oraz cierpiącym na nadciśnienie tętnicze, niewydolność nerek czy niewydolność wątroby.

Dynia to również masa witamin (takich jak witamina PP, b1, B2 czy C) i mineralnych składników (w tym fosforu, wapnia, magnezu, potasu). Znajdziemy w niej również organiczne kwasy i pektyny. Wszystko to zapobiega ciążowym mdłościom czy wspomaga wchłanianie kwasu foliowego, bardzo cennego dla przyszłych matek i kobiet w ciąży.

Same nasiona dyni mają działanie bakteriobójcze, przeciwdziałające chorobom prostaty u mężczyzn oraz wspomagające w leczeniu stanów zapalnych nerek czy skóry.

 

 

Reklama: