Dietetyczny sernik czyli jak odchudzić świąteczne ciasto

Autor: Justyna Jucha — Listopad 29, 2016

Dla osób będących na diecie lub zwyczajnie dbających o linię, święta są często udręką – na stole mnóstwo pyszności, w większość kalorycznych bomb, a babcia, mama czy ciocia podsuwają pod nos coraz to nowe specjały. Co zrobić gdy święta przytłaczają nas i nasz żołądek? Możemy przygotować np. dietetyczne słodkości, nawiązujące do tradycyjnych potraw. Przykładem niech będzie odchudzony maksymalnie sernik, w którym jedna porcja ma mniej niż sto kalorii.

Generalnie w każdym cieście świątecznym możemy zastosować pewne triki – zamiast sera tłustego użyjmy chudego, zamiast masła – jogurt, a zamiast cukru zdrowszy miód albo bezkaloryczną stewię lub ksylitol – słodkie, a zdrowe i bezpieczne. W ten sposób uzyskamy ciasto, jak wspomniany sernik, o dużej ilości białka i małej ilości węglowodanów. Zatem jest to ciasto o niskim indeksie glikemicznym i nadaje się do zjedzenia o każdej porze dnia, nawet gdy mamy ochotę na coś słodkiego wieczorową porą.

dietetyczny sernik na święta

okazje.info.pl

Składniki na dietetyczny sernik:

500 g chudego twarogu
150 g jogurtu naturalnego gęstego (np. typu greckiego)
30 g (ok. 3 łyżki stołowe) proszku budyniowego śmietankowego bez cukru
2 jajka w rozmiarze L
15 g miodu czyli ok. jednej łyżki
10 tabletek stewii
garść rodzynek
laska wanilii lub aromat waniliowy
odrobina gorzkiego kakao

Sposób przygotowania:

Tabletki stewii rozpuszczamy w jogurcie, a ser ucieramy mikserem z żółtkami, jogurtem, proszkiem budyniowym oraz miodem. Białka ubijamy na sztywną pianę dodając uprzednio nieco wody i soli, dzięki temu łatwiej uzyskamy sztywną, gładką pianę. Mieszamy delikatnie masę serową z pianą z białek i dodajemy rodzynki oraz aromat waniliowy. Pieczemy w małej prostokątnej foremce wyłożonej papierem do pieczenia przez 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza. Możemy po wierzchu posypać gorzkim kakao.

Reklama: