Dlaczego 5 porcji warzyw, owoców lub soku dziennie jest takie ważne?

Autor: Ola Nowak — Kwiecień 22, 2015

Często, zbyt często niestety, jesteśmy świetnymi teoretykami jeśli chodzi o spożywanie warzyw i owoców. Nieraz traktujemy je jako dekorację talerza niż pełnoprawny element posiłku. Potrafimy podać dlaczego należy jeść warzywa i owoce, wymienić ich dobroczynny wpływ na organizm, ale jednak nadal jemy ich za mało.

iclipart.com

iclipart.com

Dlaczego jemy za mało? Często nie wiemy ile to jest tak na prawdę ta jedna porcja i wydaje się nam, że aby sprostać tym założeniom, niezbędne będzie przejście na dietę opartą o same warzywa i owoce. Tymczasem wg zaleceń WHO jedna porcja to 400 g czyli jeden owoc, warzywo lub szklanka soku. Nie zaleca się spożywania całej jednej dużej porcji, a pięć mniejszych, ponieważ ludzki organizm nie potrafi magazynować wielu składników, jak witaminy, które odgrywają niepodważalną rolę w naszym organizmie. Zatem aby utrzymać odpowiedni poziom witamin i minerałów w organizmie, trzeba ich dostarczać w sposób ciągły, ale w odstępach czasowych, aby uzupełniać niedobory na bieżąco.

Reklama: