Jak dobrać matę do ćwiczeń?

Autor: Marzena Sosnowska — Listopad 28, 2014

Podczas zimowej aury, mało komu chce się wychodzić na zewnątrz, a co dopiero na siłownię, do klubu fitness czy po prostu pobiegać. Nie jest to jednak powód do przerwy w ćwiczeniach – formę można nadal trzymać, dzięki odpowiedniemu treningowi wykonywanemu w domu. Do większości ćwiczeń potrzebna jednak jest odpowiednia mata, na której można wykonywać leżące figury. Jak wybrać dobrą matę? Oto kilka porad.

Woman with yoga matNajczęściej kupowane maty to te treningowe, które wykorzystywane są także w profesjonalnych klubach fitness. Ich grubość to od 5 do 6 mm, co w zupełności powinno wystarczyć do wykonywania klasycznych ćwiczeń. Cieńsze rodzaje nadają się jednak do lekkich ćwiczeń rekreacyjnych. Warto także wziąć pod uwagę długość mat – najlepiej by była ona dłuższa niż nasz wzrost.

Rodzaje mat do ćwiczeń

Istnieje wiele typów mat. Ochronne służą jedynie do stabilizacji sprzętu sportowego, np. jako podkładka pod rowerki czy orbitreki. Maty treningowe to te najbardziej uniwersalne do aerobiku czy fitness (tutaj znajduje się przykład takiej maty). Osoby ćwiczące jogę powinny jednak zdecydować się na najcieńszy rodzaj mat – ich grubość zazwyczaj wynosi od 2,5 do max 3,5 mm. Chronią one przed ślizganiem się podczas ćwiczeń, jednak pozwalają na wykonywanie nawet najtrudniejszych figur. A Ci, których pasją jest judo, karate czy jiu-jitsu powinni zdecydować się na wybór maty Tatami, która wykonywana jest z wytrzymałych tworzyw syntetycznych (by wybrać najtańszą, warto wziąć pod uwagę dane z porównywarki cen Okazje.info).

Reklama: