Dobroczynne działanie herbaty

Autor: Agnieszka S. — Styczeń 26, 2016

Herbatę odkryli Chińczycy i początkowo była traktowana jako lek. Teraz pijemy ją dla przyjemności. Jest to tak powszechny napój, że zapominamy o tym, ile rodzajów tego naparu jest na świecie.

Dzbanek z herbata

Czarna herbata

To najbardziej popularny rodzaj tego napoju. Najzdrowsza jest liściasta, niestety zazwyczaj sięgamy po tańsze odpowiedniki produkowane z odpadów i pyłów herbacianych. Jednak warto zainwestować w lepszy produkt. Garbniki zawarte w naparze zmniejszają poziom cholesterolu we krwi, obniżają ciśnienie i pozytywnie wpływają na pracę serca. Nie powinniśmy pić jej jednak więcej niż 5-6 szklanek dziennie. W zależności od czasu parzenia będzie miała ona inne działanie: po trzech minutach napar będzie pobudzający, po dłuższym czasie relaksujący i uspokajający.

Zielona herbata

Jest mniej popularna niż czarna ze względu na jej specyficzny, nieco gorzkawy, smak. Jednocześnie to najzdrowszy ze wszystkich naparów. Zawarte są w niej antyoksydanty, barwniki, witaminy, magnez, fluor, potas, miedź. Wspomaga ona koncentrację i odchudzanie, działa przeciwrakowo, przeciwmiażdżycowo i antycellulitowo. Jeżeli chcemy, aby zielona herbata zadziałała najefektywniej powinniśmy parzyć ją około 4 minuty w wodzie o temperaturze 70 stopni Celsjusza.

Czerwona herbata

Jej najpopularniejszy rodzaj to Pu-Erh. Pozytywnie wpływa na pracę jelit i przemianę materii. Ma dużą zawartość wapnia i fluoru dzięki czemu korzystnie wpływa na nasz układ nerwowy i wzmacnia kości. Parzyć należy ją dłużej niż inne gatunki, około 7 minut.

Reklama: