Dodająca energii dieta jesienna

Autor: Michał Wrona — Listopad 13, 2013

Jesienią cierpimy zwykle na spadek energii i złe samopoczucie. Dlatego szczególnie wtedy należy zwracać uwagę na to co jemy. Odpowiednia dieta powinna pomoc przetrwać ten trudny okres. W co zaopatrzyć lodówkę jesienią?

źródło: frywolnie.com.pl

źródło: frywolnie.com.pl

Energie oraz lepsze samopoczucie zapewnia węglowodany złożone. Znajdzie się je w produktach zbożowych takich jak kasze, pieczywo z pełnego przemiału, płatki owsiane itp. Unikać należy za to słodyczy i oczyszczonych z łusek produktów. Powodują szybki wzrost energii, ale też powoduje gwałtowne opadanie cukru we krwi przez co szybko czujemy się zmęczeni.

Organizmowi należy dostarczać też białka witaminy B 12, witaminy C kwasu foliowego. Znajdzie się je w chudym mięsie kurczak lub indyka, brązowym ryżu, pełnoziarnistym makaronie, pomidorach, papryce, kapuście, zielonych warzywach liściastych.

W codziennej diecie nie może zabraknąć też wapnia i żelaza. Ich brak powoduje brak energii, osłabienie, problemy z koncentracją. Szukać trzeba ich w przetworach mlecznych, nasionach warzyw strączkowych, a także sardynkach i małżach.

Przekąski powinny obfitować w magnez. Dzięki niemu poprawia się koncentracja, jesteśmy mniej podatni na stres i zyskujemy energie. Jego pokłady są zawarte w orzechach, pestkach, otrębach

Aby nawodnić organizm trzeba pić co najmniej 1,5 l płynów. Pobrudzić można się pijąc 1do 2 filiżanek kawy i zielonej herbaty. Napoje energetyczne nie są zalecane, ponieważ zawierają cukry proste.

Posiłki powinno spożywać się co 3 godziny, co nie dopuści do spadki glukozy. Najlepiej jeść śniadanie obiad i kolację, a także jeść lekkie przekąski pomiędzy śniadaniem i obiadem oraz obiadem i kolacją.

Reklama: