Garstki pozwalające schudnąć

Autor: Michał Wrona — Sierpień 26, 2013

Aby dobrać odpowiednią ilość produktów warto je ważyć. Jeśli nie ma się pod ręką tego przyrządu można zrobić pomiary ozywając dłoni zwiniętej w łódkę. Dieta garstkową opiera się właśnie na zjadaniu produktach w odpowiednich porcjach. Ilość ich występowania dzieli się według typujedzenia oraz wielkości dłoni.

źródło: iclipart.com

źródło: iclipart.com

Pokarmy trzeba też dzielić na 3 grupy. Pierwsza to węglowodany proste i złożone, które mają dostarczyć 50-70% dawki energii, około 1000 kcal dla kobiet. Z tym, że cukry proste mają w sumie dawać 200 kcal. Tyle mają 2 garści truskawek czy czereśni, gruszka lub małe jabłko. Ilość węglowodanów złożonych może wystąpić w postaci garści kaszy, brązowego ryżu albo 2 kromek chleba.

Białka powinny stanowić 15-25% dawki energii i dawać około 500 kcal. Najlepiej, aby pochodziły one z chudego mięsa, ryb i nabiału.

Z kolei tłuszcze muszą też dostarczać 15-25% dziennej energii. Najlepiej, żeby zawierały kwasy omega-3. Nie mogą występować w postaci większej niż 5 łyżek (500 kcal).

Reklama: