Idealna dieta dla młodej mamy

Autor: Redakcja — Luty 28, 2016

Po ciąży niejedna kobieta ma problem z powrotem do swojej sylwetki. Podczas tego niezwykłego okresu często nabieramy dodatkowych kilogramów, a później ciężko jest znowu stać się sobą. Przydatny jest ruch, o który z maluchem czasem ciężko. Ale warto też zadbać o zbilansowaną dietę, która będzie idealna dla świeżo upieczonej mamy, jak i dziecka, które najczęściej jest jeszcze karmione piersią.

Dieta dopasowana do potrzeb mamy

Oprócz ćwiczeń fizycznych proponujemy zdrową i zbilansowaną dietę. Pamiętajcie, że głodówki i drastyczne diety mogą was osłabić, a przecież dziecko nieustannie was potrzebuje i, co ważne, całkowicie wam ufa. Wprowadźcie więc do swojej diety warzywa, owoce, produkty pełnozbożowe. Jeśli zdecydowałyście się na karmienie piersią (które, według niektórych teorii, korzystanie wpływa na powrót do wagi sprzed ciąży,) to ponosicie również odpowiedzialność za to, czego dostarczycie swojemu maleństwu. W przypadku owoców warto zwrócić uwagę na to, by nie jest cytrusów, które mogą uczulać naszą pociechę oraz tych, które zawierają pestkę.

Problemy, przy karmieniu dziecka piersią

Warto również sprawdzić, jak dziecko reaguje na to, co my jemy – wraz z mlekiem dostarczamy mu niejako spożywane przez nas posiłki. Jeśli coś go uczula, dostaje kolki czy ma inne dolegliwości – musimy natychmiast zmienić swoją dietę. Pamiętajcie, że to właśnie rodzice są najważniejszymi osobami w życiu dziecka, później zaś dorosłego człowieka, warto więc od samego początku dać zdrowy przykład do naśladowania – wprowadzać zdrowe nawyki żywieniowe oraz wspólnie aktywnie spędzać wolny czas. Dla wszystkich przyniesie to długoterminowe korzyści.

Reklama: