Idealna na zimę – dieta z mrożonkami

Autor: Ola Nowak — Styczeń 29, 2015

W okresie zimy cierpimy na niedobór świeżych, pachnących latem owoców i warzyw, które są podstawą każdej zdrowej, prawidłowej diety. Jednak możemy cieszyć się smakiem lata przez cały rok, także zimą, dzięki mrożonej żywności, którą można kupić w każdym niemal sklepie spożywczym. Wartość odżywcza mrożonych warzyw i owoców jest niewiele mniejsza od wartości świeżych owoców, a ponadto można przyrządzić z nich bardzo wiele różnych potraw.

Dieta oparta na mrożonkach trwa przez tydzień, ale aby rezultaty były widoczne, należy stosować ją przez kilka tygodni. W ciągu jednego tygodnia można stracić około jednego kilograma, co stanowi optymalną utratę wagi w przypadku stosowania diet odchudzających. Utrata zbędnych kilogramów jest stopniowa, dzięki czemu możliwa jest stabilizacja wagi. Dieta ta ma tę zaletę, że przygotowywanie w jej ramach posiłku nie zajmuje dużo czasu, więc jest odpowiednia dla wszystkich, którzy chcą się odchudzić, a mają mało czasu na gotowanie. Diety tej nie powinny stosować dzieci, rosnąca młodzież, kobiety w ciąży oraz karmiące. Aby dieta była skuteczna, powinna obejmować pięć posiłków dziennie, dzięki czemu osoba będąca na diecie nie powinna odczuć głodu. Poniżej przykładowy jadłospis na jeden dzień  w ramach diety z mrożonkami.

interia.pl

interia.pl

Na śniadanie zjadamy płatki na mleku z kawałkami brzoskwini – szklankę mleka 0,5% oraz 3 łyżki płatków owsianych i jedna brzoskwinia z puszki. Można dodać łyżkę rodzynek. Drugim śniadaniem będzie twarożek z papryką i szczypiorkiem. Przygotowujemy pół małej grahamki, twarożek, paprykę i szczypiorek, a także pół średniego ogórka i liście sałaty. Warzywa drobno kroimy i mieszamy z twarożkiem, nakładamy na kanapkę. Na obiad wyśmienity indyk pod kołderką z zielonego groszku. Potrzebujemy 100 g fileta z piersi indyka, ok. 5 g mrożonego groszku, pół łyżeczki oliwy z oliwek, zieleninę, sok z cytryny, sól i pieprz. Indyka posypujemy przyprawami, zawijamy w folię i pieczemy ok. 20 minut w temperaturze ok. 180 stopni Celsjusza. W małej ilości wody gotujemy groszek, następnie miksujemy go z oliwą i zieleniną, doprawiamy przyprawami. Przygotowanym pure polać fileta tuż przed podaniem. Do tego przyrządzamy sałatę z sosem winegret. Naszym podwieczorkiem niech będzie duża gruszka, a kolacją zupa z mrożonej ryby i warzyw. Potrzebujemy na nią 100 g fileta z chudej ryby, opakowanie mieszanki mrożonych warzyw, jak brokuły, kalafior, marchewka. Do tego 300 ml bulionu z kostki oraz łyżeczka oliwy z oliwek, sok z cytryny, zielenina, zioła, sól i pieprz. Rybę skrapiamy sokiem z cytryny. Do bulionu dodajemy warzywa i gotujemy je do czasu, gdy będą miękkie. Dodajemy oliwę, zieleninę i doprawiamy do smaku.

Reklama: