Jabłka – najmniej kaloryczne owoce

Autor: Agnieszka S. — Listopad 18, 2015

Należą do najpopularniejszych owoców, a w Polsce mamy do nich łatwy dostęp. Są niskokaloryczne. Kiedy dobrze oddziałują na nasz organizm, a kiedy powinniśmy ich unikać?

tape measure wrapped around the apple isolated on white background

Jedna sztuka zawiera około 70 kalorii i pokrywa koło 12 procent naszego dziennego zapotrzebowania na błonnik, a także 18 procent zapotrzebowania na witaminę C. Owoce zawierają dużą ilość pektyn. Jest to błonnik rozpuszczalny. Występuje on w tych produktach w 77 procentach. Reszta jest nierozpuszczalna. Jabłka bogate są również w potas i witaminy z grupy A i B.W zależności od gatunku ich skład witaminowo-mineralny może być różny. Niektóre odmiany zawierają, np. więcej witaminy C niż inne.

Te owoce mogą sprzyjać obniżeniu poziomu cholesterolu i regulować perystaltykę jelit. Sprzyja temu wysoka zawartość błonnika. Dzięki temu możemy pozbyć się problemów z wypróżnianiem. Jednak spożywane w dużej ilości powodują wzdęcia i ból brzucha. Wynika to z procesów fermentacyjnych zachodzących w naszym organizmie. Jeżeli takie objawy pojawią się powinniśmy na 1-3 dni ograniczyć spożycie jabłek. Kupujmy takie, które nie są obite. Uszkodzone szybciej się psują i są źródłem patulin, czyli toksycznych substancji.

Pamiętajmy o myciu owoców. Jeżeli nie możemy ich spożywać na surowo, świetnie będą smakować przygotowane na ciepło w piekarniku lub w postaci musu. Dobrze komponują się z cynamonem. W naszych sklepach jabłka dostępne są przez cały rok.

Reklama: