Jak ćwiczyć na stepperze?

Autor: Ola Nowak — Luty 17, 2015

Stepper to nieskomplikowane urządzenie do ćwiczeń, którego podstawową zaletą jako urządzenia do użytku nie tylko na siłowni, ale także do użytku domowego są niewielkie rozmiary, zatem znajdzie się dla niego miejsce w każdym mieszkaniu czy pokoju w akademiku. Po zakończonym treningu łatwo można go schować pod łóżko lub do szafy. Najprostsze modele można kupić w naprawdę niewysokich cenach, a używanie tego sprzętu  regularnie może zdziałać dla naszego ciała wiele dobrego i przynieść wspaniałe efekty. Do tego samo ćwiczenie na nim jest nieskomplikowane i intuicyjne.

Kobieta ćwicząca na stepperze

fitbay.pl

Zbawienny wpływ steppera na mięśnie całego ciała

Ruch, który wykonują mięśnie podczas treningu sprawia, że pracują nie tylko mięśnie nóg i pośladków, ale również inne mięśnie naszego ciała. Jest to ćwiczenie zbliżone ruchem i efektem do biegania po schodach. Rzeźbienie mięśni to nie jedyna zaleta ćwiczenia na stepperze. Gimnastyka taka pozwala bowiem również spalić zbędny tłuszczyk w newralgicznych miejscach jak boczki, talia i dolne partie pleców.  Do tego nasze całe ciało staje się bardziej elastyczne i sprężyste, smuklejsze i bardziej jędrne.

Pozycje do ćwiczeń na stepperze

 Na stepperze można ćwiczyć w różnych pozycjach, od których zależy które partie ciała, w tym również nóg przy danej pozycji ćwiczymy. Jeśli chód odbywa się w pozycji pionowej, w jego trakcie najbardziej ćwiczymy przednią część ud, a jeśli do tego będziemy chodzić na palcach, to największy efekt odczują łydki. Ostatni ze sposobów to chodzenie w lekkim pochyleniu do przodu z jednoczesnym wypięciem pośladków do tyłu. Ćwicząc w takiej pozycji, trenujemy i ujędrniamy pośladki.

pozycje do ćwiczeń na stepperze

disport.pl

Stepper skośny dla jeszcze lepszych rezultatów

Specyficznym typem steppera jest stepper skrętny. Nazywany jest inaczej skośnym i umożliwia wykonywanie ćwiczeń o wielokierunkowym ruchu podobnym do jazdy na rolkach. Taki stepper, w porównaniu ze stepperem prostym, podstawowym pozwala na aktywizację większej liczby mięśni, ponieważ okrężne ruchy boczne wzmacniają wewnętrzne i zewnętrzne partie ud i mięśnie brzucha, a efekty takiego treningu są szybciej zauważalne.

Na stepperze skrętnym wykonujemy płynne, krótkie lub długie ruchy, które można porównać do wchodzenia po schodach przy symetrycznym ułożeniu stóp, które przylegają do podłoża. Na takim stepperze należy ćwiczyć w pozycji wyprostowanej,  z napiętymi mięśniami brzucha i pośladków. Stepperów warto poszukać na Okazje.info – sprawdź ich najnowszy ranking.

Reklama: