Jak prawidłowo ćwiczyć bicepsy z hantlami?

Autor: Ola Nowak — Grudzień 19, 2013

Każdy kto dba o swoją sylwetkę i kształt mięśni chciałby, aby również jego ręce wyglądały na wysportowane i były odpowiednio, lecz bez przesady umięśnione. Najbardziej zazwyczaj zależy nam na ładnych bicepsach. Do ćwiczeń je wyrabiających należy trening z handelkami. Możliwości jest wiele, tutaj chcemy zaprezentować, jak wykonać prawidłowo ćwiczenie przedramion sposobem Zottmana. Dzięki temu ćwiczeniu można w dość szybki sposób zyskać kilka centymetrów do obwodu ramienia.

jak ćwiczyć biceps z hantlami

www.menshealth.pl

Ćwiczenie przedramion – sposób Zotmanna

Wykonując to ćwiczenie pobudza się nie tylko ramiona, ale również przedramię, dzięki czemu zostaje ono wzmocnione. Pracujące w ćwiczeniu mięśnie podstawowe to biceps brachii czyli po polsku – mięsień dwugłowy ramienia, który zgina ramię oraz obraca dłoń i przedramię do środka. Ponadto pracują też mięśnie pomocnicze – mięsień ramienny, leżący pod bicepsem, którego rozwój zwiększa obwód bicepsu, ale również siłę ręki. Długi mięsień ramienno-promieniowy bierze udział w zginaniu i obracaniu ręki.

Prawidłowo wykonywane ćwiczenia na biceps można obejrzeć na poniższym filmie.

Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenie?

Ćwiczenie wykonuje się hantlami lżejszymi do 5 kilogramów (takimi jak te z Okazje.info) od stosowanych przez nas do ćwiczeń z dwunastoma powtórzeniami. Robimy od trzech do czterech serii po 6-8 powtórzeń. Aby prawidłowo wykonać podnoszenie, należy usiąść tyłem na ławce skośnej, z oparciem ustawionym pod kątem czterdziestu pięciu stopni (można również stać na lekko rozstawionych nogach, z całymi stopami przylegającymi do podłoża, a kolanami lekko ugiętymi). Ramiona opuszcza się i trzyma w nich handelki podchwytem. Teraz należy unieść przedramiona, jednocześnie zbliżając sztangle do barków, trzymając przy tym łokcie w jednej pozycji. Dłonie w nadgarstkach skręca się tak, aby w chwili gdy sztangle znajdują się w najwyższym miejscu, dłonie były ułożone w nachwyt.

Reklama: