Jak prawidłowo robić pompki?

Autor: Redakcja — Luty 16, 2015

Pompki nie są zbyt popularnym ćwiczeniem wśród amatorów odchudzania, w końcu lepsze efekty w gubieniu zbędnych kilogramów daje masa innych sportów. Dlaczego więc piszemy o tym ćwiczeniu? Pompki to chyba najlepsze ćwiczenie kalisteniczne (z wykorzystaniem masy własnego ciała) i jest świetnym uzupełnieniem ćwiczeń odchudzających i diety. To jedno z niewielu ćwiczeń, w czasie których pracuje praktycznie całe ciało, gdyż w czasie „pompowania” oprócz klatki piersiowej pracują również mięśnie ramion i przedramion, brzucha czy pośladków. Jak zatem wykonać poprawną pompkę?

Fot. Menshealth.com

Fot. Menshealth.com

W pompce ważna jest postawa, dlatego w czasie wykonywania ćwiczenia dbamy o to, aby nasze ciało formowało linię prostą. Dłonie kładziemy na ziemi na wysokości barków, trochę szerzej od nich (do wykonania pompki klasycznej) lub wąsko, wręcz łącząc dłonie (jeśli chcemy wykonać pompkę na triceps). Przez cały okres wykonywania ćwiczenia kontakt z podłożem powinny mieć jedynie palce u stóp oraz dłonie. Opuszczając ciało staramy się zrobić to jak najniżej, lecz jeśli nie jesteś w stanie tego wykonać, wystarczy jak opuścisz ciało np. do połowy – ważne jest wykonanie odpowiedniej ilości opadów. Nasze ciało w czasie ruchu ma przypominać opuszczającą się deskę, dlatego należy je całe naprężyć, aby cały ruch wykonać stabilnie. Ważne jest również, aby nie „opadać głową” – wielu amatorów za cel stawia sobie jak najniższe opuszczenie głowy zapominając o reszcie ciała.

Nie zapominajcie również o odpowiedniej pracy przy oddychaniu. Opuszczając się wdychamy powietrze, natomiast wypuszczamy je w momencie prostowania rąk. Pompki, podobnie jak wiele innych ćwiczeń, wykonujemy w seriach. Dobrym rozwiązaniem jest np. robienie codziennie trzech serii pompek po 10 czy 20 powtórzeń (w zależności od własnego zaawansowania).

Nie olewajcie pompek! Zrzucenie 5, 10 czy 20 kilogramów to dopiero początek drogi w walce o świetną sylwetkę. Dzisiejszy kanon piękna, to nie tylko szczupła, ale również wyćwiczona sylwetka. Może i trudniej jest osiągnąć ideał, ale daje więcej satysfakcji, a przy okazji jest zdrowiej!

Reklama: